  • Data: 2009-06-15 18:10:30
    Temat: Re: CBA a korupcja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "r r" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:baa5a55d-08ae-43aa-bc10-b27ed5600b5a@a7g2000yqk
    .googlegroups.com...
    > Witam,
    > czy CBA zajmuje sie tez korupcją/propozycjami korupcyjnymi które mają
    > miejsce podczas współpracy ze sobą firm prywatnych? Np dyrektor dużej
    > prywatnej firmy zgodzi się na wspołpracę z moją firmą, ale w zamian
    > za łapówkę. Czy to jest temat dla CBA? Z mojego zerknięcia do ustawy
    > o CBA wynika, że nie. Czy w związku z tym takie propozycje korupcyjne
    > można składać całkowicie bez konsekwencji?

    Przerabiałem kiedyś coś takiego i wyszło na to, żze to nie jest korupcja.
    Takie stanowisko przynajmniej zajęła prokuratura. Rzecz w tym, że
    zastosowanie mają nie przepisy o korupcji urzędników, ale z działu
    przeciwko obrotowi gospodarczemu. A tam karalność jest uzależniona nie
    tylko od łapówki, ale i od ewentualnej szkody przedsiębiorcy.

    Czyli w Twoim wypadku konieczne byłoby nie tylko udowodnienie, że dyrektor
    bierze łapówkę, ale również udowodnienie, że podpisanie z Tobą kontraktu
    przyniesie tej firmie szkodę. Czyli gdyby przykładowo wziął łąpówkę w
    zamian za to, ze bedzie od Ciebie ziemniaki kupował po 2 zł/kg, zamiast po
    1 zł/kg, to byłoby to przestępstwo.

    Ściganiem tego zajmują się komórki d/w z Korupcja Komend
    Miejskich/Powiatowych/Rejonowych, albo d/w z Przestępczością Gospodarczą w
    tych jednostkach, w których nie utworzono odrębnych struktur.

    CA zajmuje się korupcją wśród urzędników.