    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Była małżonka a moje mieszkanie
    Date: Wed, 25 Oct 2006 08:13:58 -0500

    "redfoxred" <v...@g...pl> wrote in message
    news:1161778969.350125.170510@b28g2000cwb.googlegrou
    ps.com...
    >Sytuacja jest taka:
    >1. Mieszkanie własnościowe, beąće moją własnością - rzecz nie
    >do zakwestionowania.
    >2. Ja w tym mieszkaniu nie mieszkam
    >3. Mieszkają w nim mój obecnie dorosły syn, któremu płacę
    >regularnie alimenty i moja była żona (nie ma tytułu prawnego), ale
    >jest tam zameldowana
    >4. Zadłużyła mieszkanie nie płącąc czynszu i opłat
    >telekomunikacyjnych

    >Co mogę zrobić ?

    >1. iść z pozwem przeciwko niej o zapłatę należności

    >a jak mogę ją usunąć z mieszkania ?
> [...]

    Zaraz powoli.
    Żonie to ty możesz wyznaczyć czynsz, a utrzymanie mieszkania nalezy do
    ciebie jako właściciela.
    Syn mieszka na zasadzie użyczenia, więc dogadaj się z synem kto utrzymuje
    mieszkanie ty, czy on.
    Więc w ogóle nie możesz mówić o tym, że żona zadłużyła mieszkanie, bo ona
    nie ma żadnego obowiązku opłacać czegokolwiek.
    Co najwyżej będzie miała obowiązek płacić tobie.
    Na kogo jest telefon. Płacić ma ten na kogo jest umowa. Media tak samo.

    Możesz iść do sądu ze sprawą o eksmisję ex. jeśli nie chcesz, żeby tam
    mieszkała. Masz lokal zastępczy dla niej?
    A co syn na to? Może to on chce, żeby tam mieszkała. Ma do tego prawo,
    użyczyłeś mu lokal.