  • Data: 2003-01-30 09:39:00
    Temat: Re: Brednie - o prawie autorskim...
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:028e01c2c850$6dde76b0$a740200a@zm...

    > pytanie:
    > czy Twoim zdaniem działalnościa twórczą jest naciśnięcie guzika w aparacie
    > fotograficznym.

    nie, nacisniecie guzika nie jest aktem tworczym.
    idac dalej w tym kierunku:
    20.000 nacisniec guzika tez nie jest aktem tworczym
    (np. programista i sklep internetowy)

    blednie sprowadzac akt tworczy w postacji fotografii do roli nacisniecia
    guzika.

    > Nie jestem pewien czy zrobienie zdjęcia nieszczęsnego borowika (btw: co to
    > były za grzyby?), jest
    > działalnością _twórczą_ o _indywidualnym_ charakterze.

    nie wazne czy to borowik czy muchomor,
    czy sliwka czy sosna, czy jest snieg na zdjeciu czy leje deszcz.

    > Na czym polega "tworzenie" w tym wypadku?

    ktos zrobil fotografie, to akt tworczy.

    zmiany w prawie obowiazujace od 1 stycznia 2003
    http://ks.sejm.gov.pl:8010/proc4/ustawy/735_u.htm

    ktora dodatkowo nanosi interpretacje:

    w art. 1:
    po ust. 2 dodaje się ust. 2{1} w brzmieniu:
    "2{1}. Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są
    objęte ochroną odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania
    oraz koncepcje matematyczne.";

    wszystko wiec zmierza w 1 kierunku:
    GRZYB ktory jest na fotografii, czy papuga, czy palec u nogi, ktory
    znajduje sie na wykonanej fotografii NIE JEST chroniony prawami
    autorskimi, gdyz nie jest UTWOREM w rozumieniu prawa.
    JEDNAK jego utrwalony na fotografii WIZERUNEK jest
    jak najbardzie UTWOREM w rozumieniu prawa autorskiego i praw pokrewnych.