    Date: Fri, 18 Oct 2013 14:10:13 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    <l3h4aj$ljd$1@speranza.aioe.org> <Pine.WNT.4.64.1310142120030.2600@quad>
    <525c4e31$0$32699$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1310142225370.2600@quad>
    <525c718d$0$29762$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3hro2$al9$1@node1.news.atman.pl>
    <525c81ab$0$32695$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3ionn$9ar$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <l3j1vt$fr8$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <l3j5d8$jaq$2@node1.news.atman.pl>
    <525d5294$0$2278$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <l3k7bc$nrv$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <l3kb10$rtb$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <l3lbt0$qke$2@node1.news.atman.pl>
    <525ec61b$0$2168$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1310172343350.2288@quad>
    <526099f1$0$2289$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1310181012010.3260@quad>

    On 2013-10-18 10:19, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > No kiedy wyżej rzetelnie zacytowałeś przepis, podając całe dwa wyjątki
    > od Twojego wielkoliterowego TYLKO.

    CChyba czepiasz się MZ bez podstaw, wszak odo tych 2 nadzwyczajnych
    wyjatków odniosłem się zaraz dalej (co zreszta niżej zacytowałeś)

    wskazujac, że żadna z wymienionychw art. 439 kpk (czysto formalnych!)
    okoliczności w tej KONKRETNEJ sprawie nie zachodziła.a także
    okoliczności wymienione w art.521 tez nie mają zastosowania, bo nie
    dotyczą opisywanej sytuacji, gdy kasację chce wnieść skazany.

    > Kilka tygodni temu był opis przypadku, kiedy to z kasacją wystąpił
    > prokurator :|

    To i ja w sposób podobny do ciebie sie "czepne" twoich sformułowań;-) -
    a czy była to omawiana sytuacja, że nie zachodziły okoliczności z art.
    439pkp i czy wystapił on na korzyść skazanego nie na bezwzgledne
    więzienie?? Oczywiscie nie bo jakis tam "prokurator" nie ma uprawnień do
    wnoszenia o kasację od każdego prawomocnego orzeczenia sądu kończącego
    postępowanie. Tylko jednego, jedynego z nich, tj. Rokuratora
    Generalnego (oraz dodatkowo RPO) nie obowiazują w tym wzgledzie
    ograniczenia z art. 523 pkp.
    > "Nie można wystąpić" a "oskarżony nie może wystąpić" to JEDNAK
    > dwa różne przypadki.

    Oczywiście, ale przeciez, zgodnie z treścią nie kogo innego, a TWOJEGO!
    zapytania
    (cyt. "> przecież, jak wiadomo, kasację skazany w procesie karnym może
    składac WYŁĄCZNIE, jesli skazany został na karę pozbawienia wolności.

    Możesz podać podstawę prawną? "

    rozpatrywaliśmy tu okoliczności, w jakich to SKAZANY (a nie Prokurator
    Generalny, RPO) może wnośic o kasację!
    I sadzę , ze na to pytanie wyczerpująco i prawdziwie odpowiedziałem,
    tylko sygnalizując także pozostałe opcje stron.