    From: Questato <q...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Date: Sat, 07 Jan 2006 17:49:25 +0100

    Dnia 2006-01-07 11:21, Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > Ale chętnie poznam sensowne uzasadnienie, dlaczego nie można wchodzić
    > do metra bramką do wyjścia, jeśli nie utrudnia to nikomu ruchu i
    > jeśli ma się ważny bilet.

    witam

    Bramki w Metrze zliczają tzw potoki pasażerskie jeśli np. połowa
    pasażerów wejdzie tak jak Ty to okaże się, że na tej stacji wchodzi
    mało ludzi i nie potrzeba aż tylu bramek dla wchodzących - dzieki
    temu jeszcze zwiększą się kolejki do wejścia bo bezpieczniej jest
    ustawić bramki na wyjście (ewakuacja, pożar itp.) Nie każdy może
    przeskoczyć przez kołowrót. Jeśli przy przeskakiwaniu pośliźnie Ci
    się ręka i czego nie życzę zostanie złamana to do kogo będzie
    pretensja? Aspekt wychowawczy pominę - nikt nie wie, że masz bilet
    a przeskakując dajesz zły przykład ;-)

    No a przede wszystkim intresuje mnie
    > czy Pan Policjan miał rację.

    To może rozstrzygnąć sad :-)