    From: Pav <n...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Date: Sat, 07 Jan 2006 15:20:01 +0100

    Dredd napisał(a):
    > Przypomina mi się wiersz o kwoce która wychowywała inne zwierzęta ;)

    A z tym to do psychologa a nie na grupę;)

    > Nie zapominaj że w sklepie nie jesteś u siebie.
    >
    > Podstawą prawną dla działań podmiotu prowadzącego sklep jest prawo rzeczowe
    > jakim dysponuje np firma czy osoba prowadząca sklep do terenu, na którym się za
    > jego przyzwoleniem znajdujesz.

    Ja nie kwestionuję prawa właściciela do jego własności, ale nie
    wydaje mi się,żeby można było przeprowadzać je tak daleko,żeby
    nakazywało "użytkownikom" rzeczy, którym sam w niejako "używanie"
    oddaje ten teren/sklep,poruszanie się po tymże terenie, bez
    poszanowania reguł zdrowego rozsądku i z IMHO naruszeniem wolności
    tychże użytkowników.Sytuacje dodatkowo komplikuje fakt,że rzecz ta
    jest sklepem, i jako taka jest użytkowana w sposób specyficzny,
    różny,dajmy na to, od użytkowania prywatnego domu tego samego
    właściciela.Dlatego wydaje mi się,że albo podałeś niewłaściwą
    podstawę prawną albo podałeś ją zbyt szeroko,natomiast rozumiem tok
    Twojego rozumowania.Jedyną IMHO podstawą do wydawania takich nakazów
    poruszania się jego użytkowników w przypadku obiektu szeroko
    dostępnego powinny być przepisy bezpieczeństwa, a nie wygodnictwo czy
    marketing właścicieli.A zakazy wnoszenia plecaków,nakazy używania
    wózków wydają mi się w ogóle zawieszone w próżni prawnej, czytaj :
    wyssane z palca i powodowane tylko obawą przed kradzieżami
    (przynajmniej jeśli chodzi o plecaki).