    From: "Washko" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak zgody na postępowanie nakazowe
    Date: 9 Apr 2007 06:03:05 -0700

    On 7 Kwi, 15:27, Michał <n...@m...pl> wrote:

    > Pomyślałem, że w jednym piśmie za potwierdzeniem odbioru zawrę:
    > - poprawny aktualny adres;
    > - brak akceptacji zobowiązania;
    > - pokrótce właśną wersję (nie)powstawnia rzekomego zobowiązania.
    >
    > Zatajenie tego przez powoda byłoby w razie czego istotną przesłanką do
    > wznowienia nawet w razie niezłożenia zarzutów do wyroku nakazowego w
    > terminie, a złożenie powinno uniemożliwić tryb nakazowy. Dobrze myślę?
    > Nie jestem prawnikiem, co zapewne widać.
    >
    > pzdr

    Nie da się uniemożliwić z góry wydania nakazu w postępowaniu
    upominawczym, w którym też są wydawane nakazy zapłaty. Jeśli idzie o
    postępowanie nakazowe, to jeśli są odpowiednie dokumenty (często
    podpisane przez samego pozwanego) i jest w pozwie stosowny wniosek, to
    sąd również wyda nakaz zapłaty.
    Poinformowanie jednak potencjalnego powoda o zmianie adresu (za
    potwierdzeniem odbioru) jest w związku z tym istotne o tyle, że
    łatwiej będzie w sądzie wykazywać, że adres, na który został wysłany
    nakaz zapłaty wraz z pozwem był nieprawidłowy (oczywiście, o ile
    zwrotka wróci z adnotacją nie podjęte w terminie, a nie z adnotacją
    adresat nie zamieszkuje) i dlatego nie rozpoczął biegu termin do
    wniesienia zarzutów/sprzeciwu (inna wersja mówi o tym, że w takiej
    sytuacji konieczne jest wniesienie wniosku o przywrócenie terminu do
    wniesienia sprzeciwu/zarzutów, co jest w sumie bezpieczniejsze).
    Oczywiście wznowienie postępowania nie wchodzi co do zasady w grę.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko