    Date: Thu, 05 Mar 2015 15:56:56 +0100
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak swobody zapoznania się z umową
    <b...@g...com>
    <md9791$m9k$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1503051240430.2848@quad>
    <54f85e71$0$3609$65785112@news.neostrada.pl>
    <54f86774$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 05.03.2015 o 15:25, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > sam przepis nic nie znaczy - jeśli jest nieegzekwowany. [...]
    > a w sumie teraz mamy dopiero pierwsze kampanie
    > społeczne uczulające przed tym procederem.

    Ano właśnie, kampanie społeczne. Gdyby była kampania społeczna ze spotem
    z grubsza o takim dialogu:
    " - proszę o tu podpisać
    - a to ja poproszę o umowę, pokażę wnuczkowi żeby mi powiedział czy
    mogę przeczytać
    - nie mogę Pani dać,
    - a to ja dzwonię na policję "

    to by podpisywanie umów "podpisz mi pani tu bo się śpieszę" znikło.
    Tylko że robienie z tego przestępstwa jest moim zdaniem, jak już
    wspomniałem, przesadą. A jakby to miało być tylko wykroczeniem, to by
    się nikt tym nie przejmował (tak jak nikt się nie przejmuje tym że
    spamowanie jest nielegalne).

    p. m.