eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak odpowiedzi na złożoną reklamację › Re: Brak odpowiedzi na złożoną reklamację
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak odpowiedzi na złożoną reklamację
    Date: Thu, 13 May 2004 11:38:37 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 59
    Message-ID: <4...@p...onet.pl>
    References: <c7vevg$ruq$1@news.zigzag.pl>
    NNTP-Posting-Host: ghost.vnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1084441135 14228 62.233.169.54 (13 May 2004 09:38:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 May 2004 09:38:55 +0000 (UTC)
    X-Mailer: Mozilla 4.8 [en] (Win98; U)
    X-Accept-Language: pl,en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:214125
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Kuba napisał(a):
    >
    > złożyłem reklamację, proponując
    > obniżenie opłaty o 30%. Oczywiście od zapłaty się wstrzymałem do czasu
    > otrzymania odpowiedzi.
    >
    > Reklamacja została złożona w styczniu, teraz mamy
    > połowę maja, a odpowiedzi brak. Również żadne wezwanie do zapłaty czy
    > coś podobnego do mnie nie dotarło. Reklamacja dotarła tam gdzie trzeba
    > gdyż telefonicznie zostałem poinformowany że została przekazana do
    > "działu technicznego odpowiadającego za usterki budowlane".

    Czy masz jakieś pisemne potwierdzenie złożenia reklamacji?

    > Przypuszczam, że brak odpowiedzi jest spowodowany tym,

    Ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141,
    poz. 1176)
    Art 8.3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie
    określone w ust. 1, nie
    ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione.


    Teraz nie mam czasu szukać, czy dotyczy to także usług.

    > że było by
    > to pośrednie przyznanie się do wadliwego wykonania garażu czego
    > owa firma chce uniknąć (ew. odszkodowania).

    Dowody na złożenie reklamacji poproszę.
    Ja twierdze, ze nie skladales;-P


    > Czego natomiast można się w takiej sytuacji spodziewać? Czy brak
    > odpowiedzi, wezwań do zapłaty itp. daje podstawę do naliczania odsetek
    > karnych? czy może powinienem uznać że moja reklamacja została przyjęta,
    > zapłacić kwotę - 30% i mieć spokój? Jakich metod może używać wobec
    > mnie owa firma gdyż wiem że wcześniej czy później sprawa będzie musiała
    > być wyjaśniona (po jakim czasie takie wierzytelności się przedawniają?)

    Co do całego akapitu: nie wiem.

    >
    > Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    > --
    > oo0O0oo00o Jakub
    > jakub [at] Kowalczuk [dot] net


    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1