eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy? › Re: Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy?
  • Data: 2007-09-28 10:19:01
    Temat: Re: Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli :
    > 1/ tarmin naprawy gwarancyjnej nie został dotrzymany ( a taki jest
    > stan faktyczny )
    > 2/ sprzedawca ( udzielający gwarancji NIE POINFORMOWAŁ nabywcy o
    > terminie wydłużonej naprawy gwarancyjnej i przyczynach ( a tak jest )
    > to :
    > 1/ MASZ PRAWO ŻĄDAĆ zwrotu ceny lub wymiany towaru na inny, wolny od
    > wad .
    > Gwarancja nie wyłącza prawa rękojmii . Nie czekaj dłużej . Jezeli
    > chcesz się upewnić - to możesz zwrócić się do Powiatowego Rzecznika
> [...]

    Jesli dobrze zrozumiałem, to wątkowtwórca jest konsumentem. A zatem prawa
    rękojmi jego nie obejmują. Chyba tak obecnie jest. Dla konsumentów jest
    specjalna ustawa.

    W pierwszym wątku jest zapis "sprzedawca/gwarant". Wystawcą gwarancji i
    gwarantem w tej sprawie zatem jest sprzedawca. Konsument złożył reklamację z
    tytułu gwarancji. Gwarant nie załatwił reklamacji tak jak zobowiazał się.
    Czy zatem jest podstawa, by przed zakończeniem postępowania reklamacyjnego z
    tytułu gwarancji żądać swoich praw z tytułu niezgodnosci towaru z umową?
    Ktoś mi wczesniej odpisał, że nie można korzystaćz dwóch uprawnień
    konsumenckich (gwarancji i odpowiedzialnosci sprzedawcy) jednocześnie.
    Zgoda, że tutaj gwarantem i sprzedawcą jest ta sama osoba. Ale póki sprawa
    nie jest załatwiona moim zdaniem nie powinno być mozliwosci korzystania "z
    niezgodnosci z umową".