eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy? › Re: Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-
    mail
    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą
    do odstąpienia od umowy?
    Date: Fri, 28 Sep 2007 12:19:01 +0200
    Organization: s...@a...pl
    Lines: 28
    Message-ID: <fdik9k$96a$1@news.onet.pl>
    References: <fdgseg$jrm$1@atlantis.news.tpi.pl> <fdh1c3$bjk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <fdh69i$t14$1@inews.gazeta.pl> <fdi8oh$ur0$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@1...googlegroups.com>
    Reply-To: <s...@a...pl>
    NNTP-Posting-Host: abxw247.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1190974580 9418 83.9.16.247 (28 Sep 2007 10:16:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Sep 2007 10:16:20 +0000 (UTC)
    X-Sender: N51/xad5EEWSFSsZ7zcvBTDWvZlagWPi
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:488635
    [ ukryj nagłówki ]

    > Jeżeli :
    > 1/ tarmin naprawy gwarancyjnej nie został dotrzymany ( a taki jest
    > stan faktyczny )
    > 2/ sprzedawca ( udzielający gwarancji NIE POINFORMOWAŁ nabywcy o
    > terminie wydłużonej naprawy gwarancyjnej i przyczynach ( a tak jest )
    > to :
    > 1/ MASZ PRAWO ŻĄDAĆ zwrotu ceny lub wymiany towaru na inny, wolny od
    > wad .
    > Gwarancja nie wyłącza prawa rękojmii . Nie czekaj dłużej . Jezeli
    > chcesz się upewnić - to możesz zwrócić się do Powiatowego Rzecznika
    > Konsumentów w Urzędzie Miasta lub Gminy . Pozdrawiam ..

    Jesli dobrze zrozumiałem, to wątkowtwórca jest konsumentem. A zatem prawa
    rękojmi jego nie obejmują. Chyba tak obecnie jest. Dla konsumentów jest
    specjalna ustawa.

    W pierwszym wątku jest zapis "sprzedawca/gwarant". Wystawcą gwarancji i
    gwarantem w tej sprawie zatem jest sprzedawca. Konsument złożył reklamację z
    tytułu gwarancji. Gwarant nie załatwił reklamacji tak jak zobowiazał się.
    Czy zatem jest podstawa, by przed zakończeniem postępowania reklamacyjnego z
    tytułu gwarancji żądać swoich praw z tytułu niezgodnosci towaru z umową?
    Ktoś mi wczesniej odpisał, że nie można korzystaćz dwóch uprawnień
    konsumenckich (gwarancji i odpowiedzialnosci sprzedawcy) jednocześnie.
    Zgoda, że tutaj gwarantem i sprzedawcą jest ta sama osoba. Ale póki sprawa
    nie jest załatwiona moim zdaniem nie powinno być mozliwosci korzystania "z
    niezgodnosci z umową".


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1