  • 1. Data: 2007-09-27 18:22:05
    Temat: Brak możliwości skorzystania z gwarancji w rozsądnym czasie podstawą do odstąpienia od umowy?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Zepsuł się sprzęt elektroniczny i został wysłany do naprawy w ramach
    gwarancji. Po mniej więcej 6 tygodniach zadzwoniłem a następnie wysłałem
    e-maila z pytaniem kiedy sprzęt zostanie naprawiony.
    W odpowiedzi (e-mailowej) zapewniono mnie, że w ciągu tygodnia sprzęt
    zostanie odesłany. Oczywiście nic takiego się nie zdarzyło.

    W tej chwili minęły dwa miesiące od wysłania sprzętu do naprawy i mówiąc
    szczerze to nie bardzo mi się chce szamotać z niesolidnym
    sprzedawcą/gwarantem.

    Czy w związku z tym mogę odstąpić od umowy (i na jakiej podstawie) mając
    na uwadze, że w warunkach gwarancji jest następujący zapis:
    "Wady i usterki stwierdzone w okresie gwarancji zostaną bezpłatnie
    usunięte w terminie 28 dni od daty przyjęcia sprzętu do naprawy. Gwarant
    zastrzega sobie możliwość wydłużenia czasu rozpatrzenia reklamacji z
    przyczyn niezależnych od firmy"

    Dodam może jeszcze tyle, że usterkę samodzielnie naprawiłbym w 15 minut,
    ale nie chciałem tego robić ponieważ straciłbym gwarancję.

    Z góry dziękuję za sugestie.

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-09-27 18:53:50
    Od: o...@w...pl

    On 27 Wrz, 20:22, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
> [...]
    >
    > Dodam może jeszcze tyle, że usterkę samodzielnie naprawiłbym w 15 minut,
    > ale nie chciałem tego robić ponieważ straciłbym gwarancję.

    Zwróć się z pismem do sprzedwcy , .W piśmie nadmień ,że
    odstępujesz od umowy i żądasz zwrotu ceny ( z przyczyn opisanych
    przez Ciebie ) .Podaj termin w jakim pieniądze winny zostać Ci
    przekazane np . w terminie 10 dni od daty wezwania ,. W razie dalszego
    braku reakcji ze strony sprzedawcy - wystąp do sądu z pozwem o nakaz
    zapłaty w postępowaniu nakazowym .Pozdawiam

  • 3. Data: 2007-09-27 19:46:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    Zajrzyj do umowy gwarancyjnej. Skoro oddałeś to na gwarancji, a nie z
    tytułu niezgodności z umową, to obowiązuje gwarancja.

  • 4. Data: 2007-09-27 21:10:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tak jak napisałem w gwarancji jest następujący akapit:
[...]

    No tak, ale jeśli sprzedawaca/gwarant w zasadzie nie realizuje
    gwaranacji w rozsądnym czasie to czy to przypadkiem nie jest niezgodność
    z umową?

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-09-27 21:11:15
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Zajrzyj do umowy gwarancyjnej. Skoro oddałeś to na gwarancji, a nie z
    > tytułu niezgodności z umową, to obowiązuje gwarancja.

    Mam pytanie. jeżeli w gwarancji nie są wymienione żadne terminy to
    znaczy, że mamy wolną amerykankę, czy obowiązują zasady z np. niezgodności?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2007-09-27 21:13:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie. jeżeli w gwarancji nie są wymienione żadne terminy to
    > znaczy, że mamy wolną amerykankę, czy obowiązują zasady z np.
    > niezgodności?

    Jeśli nie ma terminu, to naprawa ma nastąpić "niezwłocznie". Definicji tego
    ostatniego słowa poświęcono grube tomy i kilka wyroków sądowych.

  • 7. Data: 2007-09-27 21:15:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    o...@w...pl wrote:

> [...]
    > braku reakcji ze strony sprzedawcy - wystąp do sądu z pozwem o nakaz
    > zapłaty w postępowaniu nakazowym .Pozdawiam

    Dziękuję za sugestie.

    Pojawiła się opinia, że albo gwaranacja albo niezgodność z umową.
    Jednak mimo wszystko broniłbym tezy, że niezgodnością z powodu której
    odstępuję od umowy jest brak możliwości skorzystania z gwarancji w
    rozsądnym terminie.

    Tak więc zrobię jak sugerujesz.

    Dziękuję i pozdrawiam

    Piotrek

  • 8. Data: 2007-09-27 22:31:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.09.2007 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał/a:
    > Dziękuję za sugestie.

    To nie jest dobra sugestia bo zdecydowawszy się na gwarancję nie masz w
    obrębie tego trybu najmniejszych pretensji do sprzedawcy.

    > Pojawiła się opinia, że albo gwaranacja albo niezgodność z umową.

    Zalezy.

    > Jednak mimo wszystko broniłbym tezy, że niezgodnością z powodu której
    > odstępuję od umowy jest brak możliwości skorzystania z gwarancji w
    > rozsądnym terminie.

    Bardzo pokretne stwierdzenie i nie sądzę abyś na nim coś na końcu ugrał.
    MZ zażądaj od gwaranta wydania sprzętu (podaj rozsądny termin), a jak nie
    będzie chciał to postrasz złożeniem zawiadomienia o przywłaszczeniu. Jak
    wyda to wtedy reklamuj z tyt. niezgodności (o ile jesteś konsumentem).

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-09-28 06:55:48
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message

    > Mam pytanie. jeżeli w gwarancji nie są wymienione żadne terminy to znaczy,
    > że mamy wolną amerykankę, czy obowiązują zasady z np. niezgodności?

    Welcome to the real life :D

    A.

  • 10. Data: 2007-09-28 09:48:02
    Od: o...@w...pl

    On 28 Wrz, 08:55, "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message

    > Welcome to the real life :D
    >
    > A.

    Jeżeli :
    1/ tarmin naprawy gwarancyjnej nie został dotrzymany ( a taki jest
    stan faktyczny )
    2/ sprzedawca ( udzielający gwarancji NIE POINFORMOWAŁ nabywcy o
    terminie wydłużonej naprawy gwarancyjnej i przyczynach ( a tak jest )
    to :
    1/ MASZ PRAWO ŻĄDAĆ zwrotu ceny lub wymiany towaru na inny, wolny od
    wad .
    Gwarancja nie wyłącza prawa rękojmii . Nie czekaj dłużej . Jezeli
    chcesz się upewnić - to możesz zwrócić się do Powiatowego Rzecznika
    Konsumentów w Urzędzie Miasta lub Gminy . Pozdrawiam ..