  • Data: 2007-09-08 21:48:13
    Temat: Re: Brak konta bankowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 8 Sep 2007, Piotr Z. wrote:

    > Tak pytam, bo dzisiaj w szkole nauczycielka nam mowi ze zeby
    > zarejestrowac DG trzeba zalozyc konto bankowe.

    Może by ona do jakiejś szkoły poszła ;)
    Nic się nie martw - w takim przekonaniu jest naprawdę wiele ludzi,
    z opisów wynika że zdarzają się również np. w US (acz ja się nie
    spotkałem, a sam zakładałem DG kilka lat temu "bez konta"
    i parę referatów US w ramach "czynności wyjaśniających" zwiedziłem).
    Niektórzy takie błędne przekonanie wywodzą z faktu obowiązku
    płacenia podatków i ZUS z konta bankowego, ale przy 1-osobowej
    DG (inaczej jest przy SC!), kiedy podatnikiem i płatnikiem
    wszystkiego jest prowadzący DG, są to jego *osobiste* zobowiązania
    i płacić może z takiego konta jak chce :)
    Natomiast jest inny przepis: jeśli konto jest "wykorzystywane
    do DG", czyli przyjmowane są na nie wpłaty z tytułu prowadzenia
    DG, to musi być ono zgłoszone i jest traktowane jako "gospodarcze".

    pzdr, Gotfryd