  • Data: 2003-01-13 13:18:20
    Temat: Re: Boje sie !!
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec) szukaj wiadomości tego autora

    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Monday, January 13, 2003 2:06 PM
    Subject: Re: Boje sie !!

    : To oczywiscie temat na dluzsza dyspute. Mozna oczywiscie
    : zaczac od tego czym jest sprawiedliwosc, jesli wg Ciebie
    : jest to urzeczywistnianie norm prawa pozywytnego obowiazujacych
    : w danym panstwie, to oczywiscie nie ma o czym rozmawiac
    : i problem mamy z glowy.

    a jeśli nie?

    : Jednak ten idealny poniekad model
    : ma nieduzo wspolnego z rzeczywistoscia, szczegolnie ta w naszym
    : kraju. Ja to powiedzmy hmm... szanuje i dlatego proponuje, aby
    : wujek wnuczki tez to uszanowal - tak jak ja musze czasem szanowac inne
    : przepisy, ktore niekoniecznie mi odpowiadaja.

    z tego co piszesz wynika, że prawo nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością
    i moralnością, bo wujek wnuczki nie szanuje orzeczenia sądu - mistrz
    Schoppenhauer byłby dumny z takiego sposobu prowadzenia dyskusji, ale dla
    mnie to żaden argument :)

    pozdrowienia

    mss