  • Data: 2013-05-19 22:56:22
    Temat: Re: Błyskanie światłem drogowym
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.05.2013 18:27, Shrek pisze:

    > On miał wyznaczyć sobie taki, żeby było bezpiecznie - sam sobie to prawo
    > przyznał (i słusznie) niech ponosi konsekwencję.

    Prawo to przyznać, serdeńko, ustawodawca.

    [ciach]

    > Ale nie jest wystarczająco szeroki, więc może zajmijmy się właściwym

    Bo tobie tak wygodniej jest bronić swojego absurdalnego podejścia?

    > przypadkiem - mieści się odstęp od krawężnika 50 cm, samochód osobowy
    > 180 cm - 15cm bezpiecznego odstępu i połowa motocyklisty (bo reszta jest
    > na sąsiednim pasie.

    Jakiś przepis zabrania skonstruowania samochodu osobowego o szerokości
    (licząc też lusterka) przeciętnego motocykla?

    > "5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru."

    Istnieje też przepis ogólny zabraniający powodowania zagrożenia oraz
    szczególny zabraniający otwierania znienacka drzwi.

    A otwarcie drzwi daje taki sam skutek jak gwałtowne przesunięcie się o
    30cm w bok - przed kimś jadącym pomiędzy pojazdami wyrasta przeszkoda,
    której wcześniej nie było.