  • Data: 2024-10-02 18:28:38
    Temat: Re: Blokowanie dezinformacji
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.10.2024 o 10:41, Kviat pisze:

    > Otóż właśnie o tym.
    > O tej granicy, dlaczego jedne łamiące prawo można blokować, a innych
    > łamiących prawo nie można.

    Generalnie sąd. Po uważaniu to kiepsko jak widać. Dezinformator, wolne
    media - za każdym razem klapa.

    > Wiadomo.
    > Ale my jakby o czymś innym.
    > To był jeden z przykładów, że można i że się tak robi.

    I jest to dość dokładnie opisane kiedy można, więc po uważaniu nie wolno.

    > Czyli blokowanie stron z pornografią dziecięcą (itp.)

    Ale nie rób peweksu - porównujmy porównywalne. Takimi porównywaniami się
    ośmieszasz.

    > No nie. Wręcz przeciwnie.
    > To ja mówię, że blokowanie witryn łamiących prawo jest normalne i
    > cywilizowane.

    O tym czy łamie prawo powinien decydować sąd albo przynajmniej "prawo" a
    nie blankietowa decyzja władzy.

    > Proponujesz, żeby przy każdej znalezionej witrynie (czy tam koncie w
    > portalu społecznościowym), która łamie prawo, zamiast natychmiast
    > zablokować, to najpierw składać wniosek do sądu i czekać na decyzję
    > sądu, a taka witryna niech sobie wisi publicznie dostępna?

    Nawet nie. 48h i decyzja sądu. Jak areszt. A nie arbitralna decyzja
    władzy. Tym bardziej że władza potem przegrywa w sądach, więc jej
    decyzje raczej były błędne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!