    From: "Slawek" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blokada konta bankowego przez komornika
    Date: 10 Apr 2008 23:37:58 +0200

    > To wierzyciel (bank) musi zakończyć egzekucję. To, że umówiliście się
    > na raty i na wstrzymanie egzekucji dla komornika nic nie znaczy.
    > Wierzyciel (bank) poprosił komornika o egzekucję i tylko wierzyciel (a
    > nie Ty) może złożyć wniosek o jej przerwanie.
    >
    > Ty jedynie możesz złożyć powództwo przeciwegzekucyjne, jeśli
    > uznajesz, że dochodzone roszczenie nie należy się (co jest o tyle
    > sensowne, że zawarłeś z bankiem układ na mocy którego masz prawo opóźnić
    > wpłaty).
    >
    > Pilnuj więc terminów.

    To nie tak.

    Ja mam ugodę ze Skarbowym i płacę raty bezpośrednio w Skarbowym w kasie - nie
    przez bank. Terminów pilnuję.

    Komornik zajął mi konto w banku na poczet należności do Skarbowego, z tym że
    zajął kwotę 1,85 raza większą niż to co byłem skarbowemu winny na dzień zajęcia.
    Komornik ani nie sprawdził mojej bieżącej zaległości jak blokował konto, ani też
    nie poinformował mnie o zajmowaniu konta, ani też nie zabrał mi z tego konta
    żadnej kasy bo na koncie nic nie miałem.

    Skarbowy poszedł na ugodę i wydał decyzję o wstrzymaniu egzekucji i przesłał ją
    do komornika i kopię do mnie. Ja płacę regularnie raty w kasie Skarbowego, ale
    komornik nie chce odblokować mojego konta, mimo że ma pismo o wstrzymaniu
    egzekucji ze skarbowego, na którym w dodatku jest kwota prawidłowa kwota
    zaległosci czyli taka ile wisiałem do Skarbowego a nie to co zablokowali. Co
    więcej to żąda ode mnie jakichś opłat za egzekucję, mimo że nic nie
    wyegzekwował, a z kolei bank nie chce mi odblokować ani zamknać konta bo konto
    zajął komornik.

    Skutek jest taki że na saldo koncie mam +31 gr, do tego blokadę na kwotę 7tys
    (czyli saldo dostępne minus 7 tys.) Konta nie mogę zamknąć bo jest na nim
    blokada, bank nalicza kary za saldo dostępne poniżej zera (choć saldo jako takie
    jest powyżej zera). Wpłacić na konto nic nie mogę bo jeśli wpłacę to przeleję
    to natychmiast do komornika.

    Stąd moje pytania czy i jak mogę wyegzekwować od komornika anulowanie kosztów i
    odblokowanie konta, i czy mogę jeszcze domagać się odszkodowania bo moim zdaniem
    nie mieli podstawy aby blokować 7 tys, co najwyżej 4.

    A co do banku - z tego co mi się obiło o uszy to na koncie bank powinien
    pozostawić jakieś minimum socjalne czy jakoś tak, ale nie wiem czy to prawda i
    na jakiej podstawie prawnej.

    Pozdrawiam
    Sławek