    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blednie wyslany przekaz pocztowy.
    Date: Tue, 18 Nov 2008 20:52:09 +0100

    On Tue, 18 Nov 2008, andreas wrote:

    > Jak chcsz zatrzymac pieniadze a instytucja nie miala zadnego powodu,
    > aby ci kase przesylac, to zglos w skarbowym darowizne i zaplac podatek.

    Wyrażam sprzeciw, wysoki sądzie!
    Do zaistnienia darowizny potrzebna jest wyraźnie wyrażona wola
    darczyńcy bezzwrotnego powiększenia majątku obdarowanego.
    Albo musi być akt notarialny, albo "spełnienie *PRZYRZECZONEGO*
    świadczenia" (akcent oczywiscie mój).
    Z braku dowodu na istnienie owego wyrażenia woli (wątkotwórca
    nic nie pisze aby otrzymał informację o "przyrzeczeniu") takie
    świadczenie nie kwalifikuje się więc jako darowizna, jeśli nie
    jest otrzymane w sposób sprzeczny z prawem (a nie jest, nie ma
    mowy o oszustwie, wymuszeniu czy innym szantażu) to podlega
    pod podatek dochodowy jako "normalny" dochód kategorii "inne
    dochody" opodatkowany wg skali.

    Ktoś przeciw??? :O

    pzdr, Gotfryd