  • Data: 2006-04-15 17:03:07
    Temat: Re: Bezsilnosc: nieuczciwy wspolwlasciciel nieruchomosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:

    Mnie nie chodzi o przywłaszczenie pieniędzy pochodzących z czynszu. To
    jest oczywiście sprawa cywilna współwłaścicielami i prokuratorowi nic
    do tego. Mnie chodzi o przywłaszczenie sobie prawa własności do
    budynku realizowane w ten sposób, że sprawca nieruchomością zarządza
    tak jak swoją, czyli czerpie z niej korzyści. Nie uwzględniając przy
    tym interesów pozostałych współwłaścicieli. I w takim kontekście
    dopatruję się tu przywłaszczenia.

    By można było ścigać sprawcę konieczne jest jednak uprzednie
    przedsięwzięcie przez osoby uprawnione odpowiednich działań, tak by
    nie było wątpliwości co do tego, że sprawca zdawał sobie sprawę z
    tego, że przywłaszcza sobie cudzą nieruchomość. W tym wypadku należało
    by go właśnie wezwać do rozliczenia się z zarządu oraz cofnąć
    pełnomocnictwa. Jeśli mimo to sprawca nadal będzie podejmował próby
    samodzielnego zarządzania majątkiem, to wówczas droga do ścigania
    karnego staje się otwarta.