    From: r...@m...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Date: Thu, 04 Dec 2008 17:45:50 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > Witam
    > Chciałabym się dowiedzieć jak i gdzie dochodzić odszkodowania za skutki
    > bezpodstawnego przeszukania i zarekwirowania mienia na podstawie nakazu
    > prokuratorskiego.
    > Sprawa wygląda następująco: pewnego ranka policja weszła do mojego
    > mieszkania z nakazem zabezpieczenia komputerów i wszelkich nośników
    > danych, które rzekomo miały brać udział z rozpowszechnianiu pornografii
    > dziecięcej. W rzeczywistości nigdy nic takiego nie miało miejsca (nawet
    > nie miałam oprogramowania p2p, którym miało to być wysyłane, ani nawet
> [...]

    Nóż się w kieszeni otwiera, gdy czytam takie akcje.
    Jakim prawem policja pozbawia człowieka jego mienia, bez zwracania kosztów?
    Komputerów za darmo nie rozdają, a dane na dysku bywają jeszcze cenniejsze.

    Jest milion sposobów by oszust podszywał się pod czyjeś IP,
    - przejęcie hasła i nazwy użytkownika neostrady,
    - przekierowanie IP ala proxy przez oprogramowanie typu kon trojanski,
    - najprostszy - wykorzystanie routera wifi abonenta np neostrady, często
    niezabezpieczonego, a nawet jakby, to są łamacze klucza wep.

    Myślę że w tym kraju trzeba samemu się zabezpieczać na własne sposoby, nie
    licząc na sprawiedliwość ze strony prawa, sądów, prokuratury, policji.

    Szyfrować wszystkie dyski np programem truecrypt,

    mieć 2 komputery, ten slużący do pracy dobrze ukryty, (jak laptop to można
    szybk ukryć w razie gdy zadzwonią do domu, zapewne przedstawiają sie jako
    gazownia czy elektrownia, więc każdą niezapowiedzianą wizyte nieznajomego
    należy tak traktować.) a na pokazówke policji w razie takiej akcji, jakiegos
    złoma pentium 1 z monitorem CRT nie wartego 50 zł nawet, ze sformatowanym
    dyskiem.