  • Data: 2008-12-04 16:26:09
    Temat: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Od: AnnS <anns@[wytnijto]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Chciałabym się dowiedzieć jak i gdzie dochodzić odszkodowania za skutki
    bezpodstawnego przeszukania i zarekwirowania mienia na podstawie nakazu
    prokuratorskiego.
    Sprawa wygląda następująco: pewnego ranka policja weszła do mojego
    mieszkania z nakazem zabezpieczenia komputerów i wszelkich nośników
    danych, które rzekomo miały brać udział z rozpowszechnianiu pornografii
    dziecięcej. W rzeczywistości nigdy nic takiego nie miało miejsca (nawet
    nie miałam oprogramowania p2p, którym miało to być wysyłane, ani nawet
    nie widziałam gdziekolwiek takich treści). Jedynym materiałem dowodowym
    był adres IP Neostrady!, który zmienia się dynamicznie i równie dobrze
    mógł należeć do kogo innego. I tak w jeden dzień zostałam pozbawiona
    całej mojej pracy - danych i narzędzia pracy (jestem informatykiem), co
    doprowadziło do załamania nerwowego i długotrwałej depresji. Mało
    brakowało a doszłoby nawet do próby samobójstwa, ale dzięki rodzicom na
    szczęście do tego nie doszło. Przez miesiąc byłam niezdolna do pracy (na
    zwolnieniu lekarskim), a do dnia dzisiejszego zdolność do pracy jest
    ograniczona. Od 3 miesięcy nie ma ze strony prokuratora żadnego odzewu,
    poza odrzuceniem zażalenia.
    Czy w takiej sytuacji w ogóle można coś zrobić? Drugie pytanie - czy na
    podstawie takiego nakazu wystawionego na inną osobę (abonenta linii)
    mają prawo zabierać sprzęt wszystkich domowników?

    Ania