eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBezkarne łamanie ustawy o ochronie danych osobowych i spamie › Re: Bezkarne łamanie ustawy o ochronie danych osobowych i spamie
    From: tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezkarne łamanie ustawy o ochronie danych osobowych i spamie
    Date: Wed, 07 Sep 2011 09:22:27 +0200

    On 06.09.2011 22:46, Zbynek Ltd. wrote:
    > Elo
    >
    > Złożono wniosek o ściganie za złamanie zapisu art. 54 Ustawy o ochronie
    > danych osobowych:
    > "Kto administrując zbiorem danych nie dopełnia obowiązku poinformowania
    > osoby, której dane dotyczą..."
    >
    > Po jakimś czasie policja umarza sprawę powołując się na Art.17 § 1 pkt.2
    > kpk
    > "Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    > 2) czyn nie zawiera znamion czynu zabronionego albo ustawa stanowi, że
    > sprawca nie popełnia przestępstwa"

    Czyli tak to działa.. Swego czasu dziwiłem się jak to jest, że 95-99%
    serwisów internetowych nie spełnia wymogów uoodo, a giodo zgłasza do
    prokuratury coś 100 (czy 400? jeden pies) spraw rocznie, z czego bodajże
    10% ma jakiś finał karny.
    Mogłem pomieszać liczby, ale jakoś tak to wyglądało koło 2008.

    Nie żebym był fanem tych przepisów kanych, ale skoro są ..

    Tomek