  • Data: 2009-07-02 07:28:59
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen pisze:

    > a co mnie regulamin, nad regulaminem stoi k.c. i p.p. a tam jasno jest
    > okreslone jak wyglada taka umowa, jakie musi miec spelnione warunki,
    > oraz to co cytowalem juz kilka razy, ze zakup biletu jest jedna z form
    > zawarcia umowy przewozowej

    KC:

    Art. 775. Przepisy tytułu niniejszego stosuje się do przewozu w zakresie
    poszczególnych rodzajów transportu tylko o tyle, o ile przewóz ten nie
    jest uregulowany odrębnymi przepisami.

    PP:

    Art. 4. Przewoźnik może wydawać regulaminy określające warunki obsługi
    podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy.

    To tak na dzień dobry.

    Twierdzisz, że kilkadziesiąt przedsiębiorstw komunikacyjnych w Polsce
    wydało regulaminy sprzeczne z KC?

    A co do biletów:

    Bilet kupiony u kierowcy spełnia wszystkie warunki aby być uważany za
    zawarcie umowy, bilet kupiony w kiosku nie stanowi dowodu zawarcia
    umowy (poeksperymentuj, wejdź do autobusu i w razie kontroli spróbuj się
    nim podeprzeć), staje się nim dopiero po skasowaniu (czyli spełnieniu
    dodatkowego warunku określonego w regulaminie).
    Jak dla mnie EOT.

    :)
    --
    spp