  • Data: 2009-07-01 17:03:02
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 1, 6:05 pm, spp <s...@o...pl> wrote:
    > Xian Mi Mao pisze:<ciach rzeczy oczywiste>
    >
    > "
    > Zgodnie z przepisem art. 774 Kodeksu cywilnego "przez umowę przewozu
    > przewoźnik zobowiązuje się w zakresie działalności swego
    > przedsiębiorstwa do przewiezienia za wynagrodzeniem osób lub rzeczy."
    > Przepis ten wskazuje na tzw. "elementy istotne" umowy przewozu (łac.
    > essentialia negotti). Zalicza się do nich:
    >
    > oznaczenie przedmiotu przewozu (osoba bądź rzecz),

    Kasujesz taki sam bilet dla osoby lub bagażu.

    > środek transportu (np. autobus, pociąg),
    > trasy przewozu,

    Skasowanie biletu w ZTM nie określa na którym przystanku ma pasażer
    wysiąść.

    > wynagrodzenie przewoźnika.
    >
    > Elementy te muszą wystąpić łącznie, abyśmy mogli uznać, iż skutecznie
    > zawarto umowę przewozu opisaną w przepisach art. 774-793 Kodeksu cywilnego.
    > "

    Ale gdzie jest konieczność zmuszania pasażerów do określonych zachowań
    (samodzielne kasownie biletu), i to pod groźbą dużych sankcji
    pieniężnych? IMHO to godzi w zasadę nienaruszalności wolności
    osobistej: "zmuszanie do określonych zachowań" i to poprzez szantaż.

    > Gdzie na bilecie jednorazowym MPK masz określoną trasę przejazdu?

    > Do czasu skasowania bilet jest co najwyżej ofertą, którą przyjmujesz
    > kasując go w autobusie/tramwaju. :)

    Nie, ponieważ zapłaciłem za bilet z którym nic innego już nie mogę
    zrobić niż wykorzystać go na przejazd w określonej strefie itp.