    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bankructwo osoby fizycznej - dość długie
    Date: Fri, 23 Apr 2004 11:46:19 +0200

    On Thu, 22 Apr 2004, Dark wrote:
    [...]
    >+ małżeństwo prowadzi spokojne zycie do czasu kiedy żona pracodawcy męża
    >+ oskarża go o morderstwo.
    >+ Mąż idzie do puszki. Żona sprzedaje mieszkanie i wynajmuje adwokata. Wdowa
    >+ zbiera kase z odszkodowania i wynajmuje bardzo dobrego adwokata. Sprawa
    >+ toczy sie 4 lata. Cała kasa przepada na biegłych sądowych, adwokatke itp.
    [...]
    >+ ( tak na marginesie to ten mąż
    >+ jest niewinny ale to juz inna historia)

    Kiedy jak czytam ten list - to to jest TA historia.
    Przecież stronie niewinnej powinien przysługiwać zwrot kosztów
    sądowych. Długi nie są "znikąd" ale z zadłuzenia "na proces" !
    Znaczy: IMHO w opisywanym przypadku naprawy nie wymaga ustalenie
    kto ma nie płacić długów, a raczej ustalenie kto ma je płacić...
    czyli doprowadzenie do orzeczenia w czasie krótszym niż 4 lata.
    Przecież po 4 latach znacznie trudniej czegokolwiek dowieść
    (w tym niewinności) :(

    >+ Ale według mnie w takich sytuacjach i temu podobnych istytucja bankructwa
    >+ była by odpowiednia.

    IMHO w takiej sytuacji jak wyżej...to wcale nie wiem czy byłaby.

    Żebyśmy się rozumieli: *w takim stanie prawnym* jak jest chcesz
    go naprawiać przez bankructwo zamiast przez prawidłowe (w tym
    szybsze) rozstrzygnięcie "właściwego" procesu.
    Postawię pytanie dodatkowe: a jakby owa kobieta nie miała w ręku
    zaliczki za mieszkanie - to co ? A jakby miała dodatkowe 50 000 zł
    "z czegoś tam" - to co ?
    Przecież chcesz sprowadzić do stanu w którym dawanie zaliczki na
    coś-tam (np. mieszkanie) stanie się niebezpieczniejsze niż jest
    dziś (a już bezpieczne nie jest), bo a nuż zaliczkobiorca ogłosi
    updałość...

    pozdrowienia, Gotfryd