  • Data: 2010-05-12 13:32:19
    Temat: Re: Bank BPH i 45 pln za 3 dni zwloki
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Maj, 14:53, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Rozjaśniło mi się to stanowisko -- sąd (prawidłowo) każe sprawdzać czy
    > postanowienie jest indywidualnie ustalone, czy też nie. Ergo: jeśli
    > wpisano je w umowie, to zostało indywidualnie ustalone. Jeśli w
    > regulaminie -- to nie jest.

    O nie sad twierdzi inaczej. W stanie faktycznym, ktorego dotyczy wyrok
    wyraznie dana klauzula znajduje sie w regulaminie.

    Sad nie uznal jej za indywidualnie uzgodniona. Sad uznal, ze w danych
    okolicznosciach nie narusza ona w sposob razacy praw konsumenta i
    dlatego nie jest niedozwolona :)

    Cytuje:
    "Trudno uznać, w ocenie Sądu Apelacyjnego, iż kwestionowane
    postanowienie kształtuje prawa i obowiązki konsumenta w sposób
    sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy. W
    ocenie Sądu jest wręcz przeciwnie. Opłata ta bowiem nie jest pobierana
    w sytuacji, gdy konsument terminowo spłaca swoje zobowiązania
    wynikające z karty kredytowej. Nie stanowi więc ona dla konsumenta
    żadnej dolegliwości"

    :) :) :)