  • Data: 2010-05-12 16:11:43
    Temat: Re: Bank BPH i 45 pln za 3 dni zwloki
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12-05-2010 17:30, mirek pisze:
    > no Twoi przedmówcy cytując wątki ze spraw już rozstrzygniętych
    > stwierdzili coś zupełnie innego. Wynika z tego, że (tak jak sądziłem)
    > bankom w tym kraju można naskoczyć.

    Banki sobie na dużo pozwalają. Częściowo, bo mają do tego podstawy i są
    uprzywilejowane (np. bankowy tytuł egzekucyjny). Częściowo natomiast
    żerują na niewiedzy i obawach ludzi - w imię zasady "duży może więcej",
    bank ustala reguły i basta. Jak się nie zgadzasz, to idziesz do sądu.
    Trzeba tylko wiedzieć, czy bank tak może robić i nie dać się skubać.

    Podobnie robią ubezpieczyciele. Masz szkodę w samochodzie na 10.000 zł,
    ubezpieczyciel daje 4.000 i każe się cieszyć. Co można zrobić? Olać
    sprawę i być nieszczęśliwym albo iść do sądu, pomęczyć się trochę i wygrać.

    Była sprawa z autostradą A4, ograniczoną z powodu remontu do 1 pasa i
    pobieraniu opłat w wysokości 100% przez koncesjonariusza. Wielu płaciło,
    aż trafiła kosa na kamień. Znalazł się akurat adwokat, który się
    postawił, poszedł do sądu... i wygrał.

    Wracając do Twojej sprawy... Ja bym szedł do sądu, bo to, że bank sobie
    napisze w regulaminie coś i ja to zaakceptuje, to nie znaczy jeszcze, że
    jest to zgodne z prawem. Akurat jesteś konsumentem, więc na "dzień
    dobry" stoisz w trochę lepszej sytuacji niż każdy inny podmiot. Uderzaj,
    że jest to niedozwolone postanowienie umowne, niezgodne z istotą kary
    umownej, obejście prawa itd. Dobry prawnik Ci to wygra.

    --
    .B:artek.