  • Data: 2024-01-08 20:12:32
    Temat: Re: Banda prawnicza w akcji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Jan 2024 17:32:23 +0100, Akarm wrote:

    > Nie. Nie da się ułaskawić niewinnego.
    > Jeśli ktoś został niesłusznie skazany, to uniewinnic go może wyłącznie sąd.
    > Niedawno był taki przypadek, Komenda przesiedział 18 lat, po wyroku
    > otrzymanym wskutek poganiania wymiaru sprawiedliwości przez Lecha
    > Kaczyńskiego.

    Ale mogłby zostac ułaskawiony przez prezydenta, a potem uniewinniony
    przez sąd ... no bo bez uniewinnienia, to winny :-)

    A potem co - ułaskawienie nieważne ? :-)

    > Nie spotkałem opinii Dudy, że on może kogoś uniewinnić swoją decyzją.

    A cos takiego powiedział niedawno - w rodzaju "ułaskawilem, wybaczyłem
    i zatarłem" ...

    > Kasacja wyroku skazującego?
    > No to znów kolejna rozprawa przed sądem rejonowym/okręgowym... tak to
    > zwykle bywa.

    No i powiedzmy, ze tym razem uniewinnią ... i co z mandatem?
    Oddać, odszkodowanie wypłacic ? :-)

    J.