  • Data: 2008-12-07 20:07:53
    Temat: Re: Badania sanitarno-epidemiologiczne
    Od: "Grupy" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:gh6mf7$dtp$1@node1.news.atman.pl...
    W dniu 2008-12-02 10:47 Budzik napisał/a:
    > Witam
    > Jezeli mój *nowy* pracodawca wymaga ode mnie posiadania ksiazeczki
    > sanepidu z aktualnymi badaniami (praca w spozywczym) to powinien mi
    > zwrocic koszt tych badan czy nie?

    NIE
    (chyba, że będzie miał taki gest).

    --
    animka

    Okresowe i kontrolne badania lekarskie pracownik przeprowadza w miarę
    możliwości w godzinach pracy. Nie jest to jednak równoznaczne z udzieleniem
    pracownikowi całego dnia wolnego. Za czas niewykonywania w tym czasie pracy,
    pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia, a w razie przejazdu na te
    badania do innej miejscowości przysługują mu należności na pokrycie kosztów
    przejazdu według zasad obowiązujących przy podróżach służbowych. Koszt badań
    lekarskich, a także inne koszty profilaktycznej opieki zdrowotnej nad
    pracownikami, niezbędnej z uwagi na warunki pracy, ponosi pracodawca z
    własnych środków. Nie można więc żądać od pracownika sfinansowania badań,
    skoro kodeks pracy wyraźnie obciąża tym zakład pracy.