  • Data: 2008-08-14 16:58:43
    Temat: Re: BŁĘDY WE WNIOSKU !
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    maxi wrote:
    > Witam,
    >
    > przepraszam za ten chaos, MAc :)
    > w skrócie:
    >
    > Nieruchomość była rodziców, najpierw zmarła mama, była sprawa spadkowa i
    > współwłaścicielami zostali:
    > - ojciec - 4/6
    > - córka zmarłej - 1/6
    > - syn zmarłej - 1/6

    no do tej pory jasne.

    > W r.ub. zmarł ojciec. Córka mająca 1/6 zrzekła się notarialnie swojej części
    > po ojcu /połowa z 4/6/ i odziedziczyły to wtedy ustawowo jej dzieci - jedno
    > 8 lat, drugie pełnoletnie.
    >
    > Z tego wszystkiego mamy współwłaścicieli:
    > - syn zmarłych : 1/6 po matce i 2/4 po ojcu/

    1/6 po matce i 2/6 po ojcu razem 1/2 calosci nieruchomosci.

    > - córka zmarłych : 1/6 po matce
    > - dzieci córki - /z 2/4 po "dziadku" - mają po połowie/

    dzieci corki maja po 1/6 nieruchomosci.

    > Inaczej: syn ma połowę nieruchomości, a druga połowa jest w częściach 3x1/6 -
    > dwoje dzieci córki + córka

    o teraz dobrze.

    > Sprawa o dział spadku załozona przez brata jest TYLKO z części zmarłego
    > ojca /4/6 dom u z działką/ bo na sprawę wezwano tylko wnuki zmarłego !!!
    > Ja-jako udziałowiec- zostałam pominięta, choc mam 1/6 po mamie.
    >
    > Co teraz ? zmieniać to pisząc pismo, czy poczekać do sprawy i tam wykazać
    > celowe wprowadzenie sądu w błąd, bo domniemam, ze brat chce osiagnać jakąs
    > korzyść dla siebie...

    piszac do sądu, że dane są błedne, bo ty zostałaś pominięta.

    Nie da się znieść współwłasnośi tylko po ojcu.
    zniesienie współwłasności dotyczy nioeruchomości a nie konkretnego spadku.
    Sprawdz jakie są wpisy w ksiegach wieczystych, bo sąd oprze się na
    wpisach w ksiegach, a nie na stanie faktycznym.
    Jeżeli coś w księgach jest niezgodne ze stanem faktycznym to już skłdaj
    wnioek o uzgodnienie księg wieczystych, tak aby zmianka w ksiedze
    pojawiła się zanim rozpocznie się rozprawa.

    Juz ci powiem, jak sie skonczy sprawa.
    Z racje tego, że twój brat ma połowę, sąd przystanie na podział
    nieruchomości na pół. Pół dla niego, pół dla was.
    Zależy to jeszcze od tego, czy nieruchomość da się "fizycznie" podzielic
    na pół.