  • Data: 2004-11-14 13:25:02
    Temat: Re: Aukcje internetowy
    Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cn7jsc$c6a$1@inews.gazeta.pl...

    > niestety trzeba prowadzic DG

    wydaje mi się, że nie trzeba mieć działalności.

    można to zrobić na umowę o dzieło, dziełem jest stworzenie programu
    specjalnie dla każdego wygrywającego. Program jest zawsze taki sam różni się
    np. tylko tym że pokazuje się zawsze inne nazwisko zamawiającego. Umowa może
    być ustna (jeżeli program kosztuje mniej niż 2 000 zł), wysyłając program
    wystawiam rachunek do umowy o dzieło, bez podpisu odbiorcy i tu pojawia się
    problem którego nie mogę rozwiązać (kto odprowadza podatek?).

    Jak w ramach działalności gospodarczej zatrudniam kogoś na umowę o dzieło to
    odprowadzam za tą osobę podatek i wystawiam mu pit roczny, ale jak sam
    zatrudniam się na umowę o dzieło u sąsiada, żeby mu skopać trawnik (zarobek
    200 zł) to czy mogę sam odprowadzić podatek od 200 zł i rozliczyć to
    rocznie, czy też musi robić to sąsiad?