    Date: Sat, 21 Jul 2012 08:29:06 +0200
    From: Marcin <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Architekt nie chce oddac zaliczki

    > Idzie o dowody.
    > To, że umowa została zawarta, wynika choćby z niezaprzeczalnego faktu
    > istnienia zaliczki którą chcesz odzyskać ("niezaprzeczalność" rozumianą
    > tak, że obie strony nie wykażą interesu w zaprzeczaniu).
    > Natomiast na to, że umowa została wypowiedziana, argumentów nie
    > słychać, bo już za bardzo rozeszły się po świecie.
    > Architekt mówi: "to Ty twierdzisz że umowa została wypowiedziana,
    > przedstaw sądowi dowody, bo oczywiście dowodów że nie została
    > wypowiedziana przedstawić się nie da".

    ok, czyli mozemy zalozyc ze ustne wypowiedzenie bylo nieskuteczne (bo
    nie mam jak tego udowodnic jedynym dowodem jest fakt ze od tamtego
    momentu nie bylo zdanego kontaktu: mail, telefon). Termin oddania na
    ktory sie umowilismy (dowod - wydruk z portalu internetowego) minal juz
    kilka miesiecy temu. Jako ze nie mialem ochoty juz czekac dluzej
    wyslalem poleconym za potwierdzeniem odbioru wezwanie do zwrotu
    zaliczki, przy okazji jeszcze raz wypowiedzialem umowe z powodu
    przekroczenia umowionego terminu. Rozumiem ze teraz jest dowod i zgodnie
    z procedurami?

    > IMO nie tak.
    > "Bardzo trudne do udowodnienia".
    > Świadkowie itede...

    > Do wypowiedzenia pewnie tak, ale do uznania że "na pewno
    > wypowiedziałeś wcześniej" chyba nie.

    Jezeli powod jest wystarczajacy do wypowiedzenia umowy to jak rozumiem
    jest tez wystarczajacy zeby zazadac zwrotu zaliczki.