    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Apelacja w sprawie karnej
    Date: Sat, 25 Aug 2007 12:28:16 +0200

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:faovsc$if3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "M&M" <n...@y...com> napisał w wiadomości

    > nie zostanie zaotrzony - art.434 kodeksu postępowania karnego

    > sąd II instancji ma tu kilka możliwości:
    > 1) jeżeli pozwalają na to zebrane dowody, to sąd odwoławczy zmienia
    > zaskarzony wyrok, orzekając odmiennie co do istoty lub uchyla to
    > orzeczenie i umarza postępowanie; w innym wypadku uchyla i przekazuje do
    > ponownego rozpoznania;
    > 2) sąd odwoławczy w apelacji nie bawi się w postępowanie dowodowe w
    > zasadzie - z wyjątkiem takim, gdy uznając potrzebę uzupełnienia przewodu
> [...]

    powtarzam - kara grzwyny jest przewidziana w KK i sąd może ją orzec za
    przestępstwo - naprawdę sprawdź Kodeks karny;

    jeżeli dostaniesz oczywiście karę 1 roku pozb. woln w zawieszeniu na 2
    lata - w praktyce nie spotkałem się z takim wymierzem kary - najczęściej 2
    lata w zawieszeniu, czyli najniższy wymiar okresu próby orzeka sąd gdy
    wymiar kary pozbawienia wolności wynosi w dolnych granicach jej ustawowego
    zagrożenia i to za najlżesjze przestępstwa - czyli od 1 miesiąca do 6
    miesięcy; jak orzeka 1 rok to zawiesza na 3-4 lata a może i więcej;
    poza tym, orzeczona kara także mówi o tym, za co zostałeś skazany, jaki
    skutek popełnione przestępstwo miało dla pokrzywdzonego lub dla
    społeczeństwa; musisz wiedzieć że karę grzywny orzeka sąd za bardzo drobne
    czyny, jak i wtedy gdy przemawiają za tym okoliczności sprawy - własciwości
    osobiste sprawcy, okoliczności popełnienia czynu, szkoda, społeczna
    szkodliwość czynu, wina, itp.;
    kara pozbawienia wolności, nawet w zawieszeniu, oznacza, że popełnione
    przestępstwo jest dużego, ale nie wielkiego, kalibru, no i zawsze mogą ci ją
    odwiesić jak coś przeskrobiesz; a grzywnę możesz rozłozyć na raty lub
    umorzyć, jezeli zlozysz stosowny wniosek; mimo wszystko inaczej brzmi jak
    ktoś cię spyta jaką karę dostałeś

    pzdr