  • Data: 2015-12-27 00:26:16
    Temat: Re: Apel poparcia dla KOD
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.12.2015 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Smok Eustachy s...@w...pl ...
    /..../
    > Moge sie ich tylko domyslać.
    > Sadze ze było tak:
    > - naturalne dazenie do zdobycia jak najwiekszej władzy (tutaj władza w
    > kontekscie: to bedzie nasz wybór a nie ich)
    > - obawa przed wygraną PiS i zrozumiała chęc wstawienia do TK kogos
    > uwazanego przez siebie za dobrego kandydata zamiast liczyc na dobry wybór
    > przeciwników.

    I co z tego pojawia się w wypowiedziach Zolla czy tam na tym KODzie?

    > - najmniej wieze w opowiadana przez rzad bajeczke ze to była chec
    > blokowania przez TK zapowiadanych przez rzad ustaw typu 500 na dziecko etc.

    Ustawa medialna!

    > Bo to nie ma wiekszego znaczenia.
    > Zawsze sa jakies motywacje, jakas sytuacja, jakies tło etc.
    > Ale tutaj jest mowa o PRAWIE.
    > PO sprobowało nagiąc prawo i dostało po łapach - TK orzekł ze 2 sedziów
    > wybrali neizgodnie z TK i juz - tych sedziów nie ma.

    Nie ma bo Duda ich zablokował. Jakby nie zablokował to by byli.
    Ślubowanie odebrane koniec pieśni.

    > Jakby PiS był troche sprytniejszy to pozostałych trzech sedziów spotkałby
    > identyczny los - pytam ponownie, dlaczego zwlekano z pierwszym posiedzeniem
    > sejmu?

    Pisiory jak to pisiory. Uznały że błędy w uchwałach wystarczą.

    > Róznica polega na tym, ze jak TK mówi ze dwóch sedziów wybranych przez Po
    > jest niekonstytucyjnych to tych sedziów juz nie ma.
    > Jak TK mówi, ze 5 sedziów wybranych przez PiS niekonstytucyjnych to okazuje
    > sie ze zły TK, sedziowie za duzo zarabiaja, sa leniwi i chca zabrac 500zł
    > na dziecko.
    > Sam musisz osadzic, kto tutaj bardziej chce nagiąc prawo...

    PO natężeniu kwiku mierzę. Oj nie dobrze to wygląda, niedobrze.

    > Trzeba było tych 5 sedziów wziac ustalajac pierwsze posiedzenie sejmu przed
    > bodaj 5.11...

    No. Nie wiem, co by to zmieniło co prawda ale pomysł nie jest zły.

    > Mało tego - skoro były takie podejrzenia, to trzeba było zrobic ustawe 500,
    > zrobic ustawe frankowa, zrobic ustawe o kwocie wolnej, poczekac jak TK je
    > uwali i wtedy z nim walczyc majac w rece dowody na to ze TK jest ostatnią
    > ostoją rezimu.

    Wtedy to by już przepadło.

    > Problem polega na tym, ze TK tych ustaw by nie tknał (bo jaki miałby być
    > powód?),

    Walka z reżimem pisiorskim.

    > No własnie o tym cały czas pisze - trzeba działac skutecznie i być
    > pragmatykiem a nie wszedzie z kazdym walczyc i pokazywac jakim to jest sie
    > biednym i ucisnionym.

    Ale na razie 5 sędziów zostało dobranych tych a nie innych.