  • Data: 2006-04-02 19:20:20
    Temat: Re: Aneks do umowy na czas nieokreslony
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    > Co to jest (chodzi mi o umocowanie prawne) porozumienie zmieniające?
    > Jakaś "inna" umowa?

    Swoboda umów, któryś tam art. kc.

    > Doprawdy? A mnie się wydaje - i nawet jestem tego pewien - że pracownik może
    > zrobić to samo względem pracodawcy (art. 42 i 43 KP).

    Posłużyłem się skrótem, bo zazwyczaj, a praktycznie wyłącznie, jest to
    czynność pracodawcy, o czym świadczy art. 42 §2 i 3 kp. Teoretycznie
    rzeczywiście nie wykluczyłbym że może to zrobić pracownik - art. 42 §1
    kp, ale nawet jeśli zrobi to pracownik i tak będzie to *jednostronna*
    czynność prawna, a nie umowa.

    > No a co jak jedna strona przedstawia drugiej aneks, a ta druga się nie
    > zgadza, to co to jest wtedy?

    Czemu musze pisać o oczywistych rzeczach? Wtedy nic. Była oferta, która
    nie została zaakceptowana. Umowa o pracę trwa na "starych" warunkach.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"