  • Data: 2005-10-17 09:48:53
    Temat: Re: Allegro, podatki, itp - pytanie profilaktyczne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Sundayman napisał(a):
    > Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Naprawdę ? To ciekawe, bo wg. mnie to raczej dodatkowe zajęcie,
    > nieregularne, i na bardzo małą skalę...

    Kilkanascie sztuk w miesiacu po 100zl kazda, to juz z pewnoscia nie
    bedzie "bardzo mala skala".

    > Ok. Ale jest chyba oczywiste, że przedmioty przeze mnie sprzedawane nie
    > powstały jak cząstki wirtualne "z niczego".
    > I bardzo łatwo uwodowodnić jaki jest tego koszt. No chyba nie jest to bez
    > znaczenia ?

    No nie tak znowu latwo...
    Jak by nie patrzec to dostales je "za darmo" od znajomej firmy nie?
    Bo jezeli za nie zaplaciles to bys dostal paragon, a jak tamta firma
    sprzedala Ci cos bez paragonu to sa to dosc powazne przewinienia.

    A tak to wyglada - firma zakupila jakies elementy, dala je Tobie, a Ty
    tej firmie za to zaplaciles (bez paragonu).

    Ewentualnie mozesz powiedziec ze po prostu sklamales w tamtej hurtowni i
    podales dane firmy znajmego, a tamten znajomy nic o tym nie wie. Jednak
    wtedy to jest poswiadczenie nieprawdy.

    > IMHO to bez sensu, zakladanie firmy, żeby sprzedać kilka egzemplarzy na
    > Allegro to strzelanie z armaty do muchy...
    > Gdybym miał założyć firmę, i płacic ZUS, to bym dołożył, a nie zarobił.

    Takie mamy prawo i juz.
    Obywatele sa zniechecani do prowadzenia dzialalnosci. Lepszym wyjsciem
    jest zostac bezrobotnym.

    > Ale ja nie mam zamiaru się wykręcać. Sam bez bicia pójdę zapłacic podatek od
    > dochodu.
    > Ale OD DOCHODU. W kóncu to chyba uczciwe i logiczne ?

    Jedynie logiczne :)
    Na Twoim miejscu bym go wogole nie placil, bo jak nie zaplacisz nic to
    dla US "nieistniejsz" i musial bys miec duzo pecha zeby na Ciebie trafili.
    Natomiast jak zaplacisz "troche", to juz sie moga zainteresowac dlaczego
    tylko tyle i dlaczego nie wiecej i o co chodzi.