  • Data: 2005-10-27 18:12:25
    Temat: Re: Allegro - oszustwo
    Od: "yark" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    > mam taką historie:
    > kupilem na allegro gre za 15PLN. W opisie bylo napisane, ze gra jest po
    > angielsku z polska instrukcja. Natomiast gosc przyslal mi gre po niemiecku
    > bez
    > instrukcji, ale za to we francuskim pudelku.

    mozna dopatrywac sie ewentualnie odpowiedzialnosci z art 286 kk- oszustwo.
    nie ma znaczenia jaka jest kwota, tutaj nie obowiazuje 250 zl jak np. przy
    kradziezy/ do 250 wykroczenie scigane z kodeksu wykroczen, powyzej
    przestepstwo scigane z kk/

    > Gdy zwrocilem mu uwage, ze towar nie zgadza sie z oferta, to powiedzial,
    > ze sie
    > pomylil w opisie, a za 15 PLN nie bedzie sobie glowy zawracal. Oprocz tego
    > stwierdzil, ze allegro mu powiedzialo, ze za taka kwote nie ma
    > przestepstwa.
    > Gdy zaproponowalem odkrecenie transakcji, to mnie zwyzywal (wszystko jest
    > mailu) i straszyl, ze dopadnie mnie w domu.

    zalezy jak Cie zwyzywal i czy Ci grzoil. moze byc nawet grozba karalna art
    190 kk/przestepstwo scigane na wniosek pokrzywdzonego, czyli Twoj/

    > Czy rzeczywiscie gosc jest bezkarny?

    nie jest bezkarny
    pozdrawiam
    yark