  • 1. Data: 2005-10-27 06:49:01
    Temat: Allegro - oszustwo
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam taką historie:
    kupilem na allegro gre za 15PLN. W opisie bylo napisane, ze gra jest po
    angielsku z polska instrukcja. Natomiast gosc przyslal mi gre po niemiecku bez
    instrukcji, ale za to we francuskim pudelku.
    Gdy zwrocilem mu uwage, ze towar nie zgadza sie z oferta, to powiedzial, ze sie
    pomylil w opisie, a za 15 PLN nie bedzie sobie glowy zawracal. Oprocz tego
    stwierdzil, ze allegro mu powiedzialo, ze za taka kwote nie ma przestepstwa.
    Gdy zaproponowalem odkrecenie transakcji, to mnie zwyzywal (wszystko jest w
    mailu) i straszyl, ze dopadnie mnie w domu.
    Czy rzeczywiscie gosc jest bezkarny?
    Co moge zrobic, aby goscia ukarac? A co ma obowiazek zrobic allegro, jezeli ich
    poinformuje o tym fakcie?
    Bede wdzieczny za podpowiedz, bo jak nic nie zrobie, to gosc bedzie okradal
    innych.
    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2005-10-27 06:51:24
    Temat: Re: Allegro - oszustwo
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Na poczatek wyslij cala korespondencje do Allegro,
    maile wraz z naglowkami.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-10-27 07:30:29
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Pewnie nic nie możesz zrobić, bo rzeczywiście 15 złotych to nawet nie będzie
    traktowane poważnie przez żadne instytucje prawa. Gdzyby takich oszukanych
    było więcej, to pewnie coś by z tego było. Traktuj to jako nauczkę, bo
    przecież większość ludzi wie, że na allegro takich oszołomów jak ten o
    którym piszesz, nie brakuje.
    A samo allegro też palcem nie kiwnie. Po protu zapytają jego czy to prawda i
    być może nie zwrócą mu prowizji w przypadku zaniechania transakcji.
    Przecież wiadomo, że to całe allegro, to wylęgarnioa oszustów.

  • 4. Data: 2005-10-27 09:34:50
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > być może nie zwrócą mu prowizji w przypadku zaniechania transakcji.
    > Przecież wiadomo, że to całe allegro, to wylęgarnioa oszustów.

    a) Znalazlem innego, ktory mial ten sam przypadek.
    b) chcialbym, aby allegro zablokowalo mu konto, jezeli oczywiscie mam racje.
    Oprocz tego sa grozby karalne i ublizanie, za co Lepper byl skazany :-)))

    Oczywiscie chcialbym gosciowi dac po prostu nauczke i ostrzec innych, gdyz
    allegro jest w pewnym sensie instytucja zaufania publicznego i w ich interesie
    lezy szybka i skuteczna reakcja na takie incydenty.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 5. Data: 2005-10-27 12:18:53
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "R De" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie nic nie możesz zrobić, bo rzeczywiście 15 złotych to nawet nie
    > będzie traktowane poważnie przez żadne instytucje prawa.

    Jest to wykroczenie, jesli zglosi ten fakt na policje to zajac sie tym beda
    musieli - laski nie robia
    I ja bym gnojowi nie popuscil, sam tez zostalem naciety na 16 zl, wystawilem
    negatywa, i poinformowalem sprzedawce ze zebralem wszelka nasza
    korespondecje, mam potwierdzenie allegro i ze zglaszam ten fakt na policje i
    niech im sie tlumaczy a nie mi.

    I co?? Nagle sie okazalo ze przyslal mi to co chcialem :D

    > Gdzyby takich oszukanych było więcej, to pewnie coś by z tego było.

    Guzik prawda, bo kazda taka sprawa bylaby rozpatrywana osobno

    > Traktuj to jako nauczkę, bo przecież większość ludzi wie, że na allegro
    > takich oszołomów jak ten o którym piszesz, nie brakuje.

    Nie brakuje dlatego tez trzeba ich tepic za wszelka cene.

    > A samo allegro też palcem nie kiwnie.

    Bo allegro co moze zrobic?? Oni nie sa strona w sprawie, tymbardziej nie
    maja prawa rozsztrygac takiego sporu, bo skad moga wiedziec po ktorej ze
    stron lezy prawda??

    > Przecież wiadomo, że to całe allegro, to wylęgarnioa oszustów.

    Ciekawe stwierdzenie, a co allegro ma z wspolnego z mentalnoscia niektorych
    ludzi??

    Jacek

  • 6. Data: 2005-10-27 13:57:13
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Bo allegro co moze zrobic?? Oni nie sa strona w sprawie, tymbardziej nie
    > maja prawa rozsztrygac takiego sporu, bo skad moga wiedziec po ktorej ze
    > stron lezy prawda??

    Ano wlasnie nie bylbym taki pewien... Np. firma Aster City Cable nie wahala
    sie karac uzytkownika odcieciem na 7 dni i kara finansowa za nazywanie jej
    pracownikow klamcami i niekompetentnymi stolkowcami (rzekome naruszanie
    netykiety). W tej sytuacji, ofkors, lamia zasade, mowiaca, ze nikt nie moze
    byc sedzia we wlasnej sprawie... Ale z drugiej strony - Aster twierdzi, ze
    ma prawo tak postepowac. Kto ma racje? ;-) Allegro, twierdzace, ze nie moze
    byc strona w sporze - czy Aster, mowiacy o posiadaniu prawa do podejmowania
    srodkow sankcyjnych wzgledem uzytkownikow? ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2005-10-27 17:43:48
    Od: zly <b...@p...fm>

    Adam napisał(a):

> [...]
    > stwierdzil, ze allegro mu powiedzialo, ze za taka kwote nie ma przestepstwa.

    To nie jest kradziez, gdzie zajmuja sie od 250 zl, tylko oszustwo. Tutaj
    afaik nie ma dolnej granicy

    marcin

  • 8. Data: 2005-10-27 18:12:25
    Od: "yark" <a...@o...pl>

> [...]
    > bez
    > instrukcji, ale za to we francuskim pudelku.

    mozna dopatrywac sie ewentualnie odpowiedzialnosci z art 286 kk- oszustwo.
    nie ma znaczenia jaka jest kwota, tutaj nie obowiazuje 250 zl jak np. przy
    kradziezy/ do 250 wykroczenie scigane z kodeksu wykroczen, powyzej
    przestepstwo scigane z kk/

> [...]
    > Gdy zaproponowalem odkrecenie transakcji, to mnie zwyzywal (wszystko jest
    > mailu) i straszyl, ze dopadnie mnie w domu.

    zalezy jak Cie zwyzywal i czy Ci grzoil. moze byc nawet grozba karalna art
    190 kk/przestepstwo scigane na wniosek pokrzywdzonego, czyli Twoj/

    > Czy rzeczywiscie gosc jest bezkarny?

    nie jest bezkarny
    pozdrawiam
    yark

  • 9. Data: 2005-10-28 02:31:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam wrote:

> [...]
    > stwierdzil, ze allegro mu powiedzialo, ze za taka kwote nie ma przestepstwa.

    Owszem, najwyżej wykroczenie.

    > Gdy zaproponowalem odkrecenie transakcji, to mnie zwyzywal (wszystko jest w
    > mailu) i straszyl, ze dopadnie mnie w domu.

    Czy powiedział w jakim celu ma Cię 'dopaść'? Bo ogólnie jeśli użyć tzw.
    groźby bezprawnej w celu zmuszenia Cię do niewystawiania oceny
    negatywnej, to przestępstwo popełnił :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)