  • Data: 2003-09-22 20:58:31
    Temat: Re: Allegro a odprowadzanie podatku do Urzedu skarbowego
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "wcale_nie" <m...@g...pl> wrote in message
    news:bialrv$3l8$1@news.onet.pl...

    > Dziekuje znalazlem- ale dalej nie jestem pewien. Czy to oznacza ze moge w
    > ciagu roku sprzedac na Allegro, np 15 aparatow fotograficznych za 999 PLN
    od
    > sztuki i nie musze tego nigdzie wykazywac oraz odprowadzac podatku ?
    15 aparatów w tej samej cenie? Pewnie jeszcze identycznych? A urząd ma potem
    uwierzyć, że nie prowadzisz działalności gospodarczej? Tu już za dużo
    oczekujesz ;)
    Jako osoba fizyczna możesz mieć aparat i możesz go sprzedać. I wtedy jesteś
    traktowany łagodniej. Ale jeśli handlujesz aparatami (bo nikt nie uwierzy,
    że miałeś wcześniej 15 identycznych aparatów do użytku własnego) to już
    obowiązują Cię inne przepisy, nie tylko podatkowe. Jako osoba prywatna
    możesz sprzedać kilka tysięcy znaczków (bo miałeś kolekcję), kilka tysięcy
    książek (bo miałeś bibliotekę), kilka tysięcy antyków (bo odziedziczyłeś po
    babci i na co Ci one). Ale nie możesz handlować aparatami i mydlić oczu US,
    bo będziesz miał kłopoty.
    Pozdrawiam,
    MArta