  • Data: 2010-04-22 12:36:38
    Temat: Re: Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 22, 2:25 pm, stasio <s...@c...pl> wrote:

    > oczywi cie, jak si um wili. do um wienia potrzebny jest konsensus a nie
    > przymus. umowa by a jak PzA by o fakultatywne. mog e podj decyzj i
    > przyst pi do tego programu. teraz nie jest to adna umowa, tylko
    > dzia anie nakazowe w stosunku do sprzedawc w.
    >
    > stasiek

    A kto Ci powiedzial, ze do umowy potrzebny jest konsensus? Bzdura
    jakich malo.

    Ja np. moge oglosic, ze sprzedaje swoje stare buty za 1 000 000 zl. W
    dupie mam negocjacje cenowe i konsensus. Nie chcesz - nie kupuj.

    Ogromny % umow jest nienegocjowalna. Umowa z allegro dla sprzedajacego
    tez. Faktycznie mozna sie zastanawiac czy dzialania allegro nie
    ograniczaja konkurencji ale trzeba brac pod uwage, ze jedyny element
    "przymusu" jest taki, ze jesli sprzedawca - dobrowolnie z sobie tylko
    znanych przyczyn - oferuje opcje "przedplaty" to jedna z opcji
    przedplaty, obok tradycyjnego przelewu, jest mozliwosc zaplaty szybkim
    przelewem/karta (co swoja droga w internecie jest standardem). Usluga
    ta jest obecnie bezplatna. Kupujacy zas nie musi korzystac z tej opcji
    (PA) moze zaplacic zwyklym przelewem.