    From: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty w wysokosci 1/2 pensji?
    Date: Wed, 29 Jan 2003 10:00:21 +0100

> [...]
    > przypadkowej znajomosci na firmowym szkoleniu. W zaden sposob nie bylem
    > zwiazany (i nie jestem) emocjonalnie z matka i dzieckiem. Po urodzeniu
    > dziecka matka wystapila do sadu o alimenty. Sad przyznal je w wysokosci
    200
    > zl. Alimenty te byly placone przeze mnie. Ostatnio matka dziecka wniosla o
    > wyzsza kwote alimentow, tj. 400 zlotych.
    >
    > Zarabiam miesiecznie 800 zlotych netto. Czy sad moze wymagac az tak
    wysokiego
    > swiadczenia na dziecko, dla ktorego jestem , defacto , tylko ojcem

    Moze i to znacznie wiecej otrzymac. Tak sie sklada ze moaj tesciowa tym sie
    ostatnio zajmowala :))
    I moze do 60% twojego wynagrodzenia zajac :))
    Jezeli nei chcesz placic alimentow to:
    Wez kredyt i nie splacaj w terminie. bank wytoczy sprawe i komornik siadzie
    na twoja wyplate. Wtedy komornik moze zabierac do 60% twojej wyplaty
    wliczajac nagrody premie i duperele. Jezeli malzonka nie wyciaga od ciebie
    kasy poprzez komornika to ona wtedy nic nie dostanie bo zgodnie z prawem nie
    moga ci zabrac wiecej niz 60% :P
    Wiec komornik bedzie sciagal kase na splate kredytu a alimentow nie bedziesz
    placil. Jezeli jednak zona przekaze sprawe wtedy do komornika to 40% z 60%
    wyplaty dostanie bank (odliczyc jeszcze trzeba koszty komornicze, a 60%
    (tak samo jak poprzednio koszty komornicze) zostana przekazana na alimenty
    Komornik ma pierwszenstwo na kase .. a u komornika pierwszenstwo maja
    alimenty i to te 60% z tego co wyciagnie idzie na alimenty :P
    Ech ale nabazgralem. A dokladnie wczoraj o takim przypadku rozmawialem...
    gosciu ma 3 sprawy (alimenty, kredyty dwa)

    Chcial wyruchac bank i jego (chba kochanka) bo robia to w porozumieniu
    chciala wyciagnac kase z jegopensji i to liczya na 60% a jak sie okazalo
    jeden bank przez komornika zaczal scciagac kase i ona przestala otrzymywac
    ..wiec i ona wziela komornika liczac ze bank nic nie dostanie a tu kupa ..
    miala dostac 600zl a otrzymala 300zl z groszami a komornik 100zl dla siebie
    w kieszen .. hehe

    Prawo to fajna rzecz ... szkoda ze tak malo je znam ... :((

    AJA