  • Data: 2004-03-14 11:51:59
    Temat: Re: Adwokat z Urzędu w sprawie o rozwod
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wowka <w...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > i dobrze, w prywatnej sprawie skarb państwa nie powinien sponsorować pomocy
    > prawnej

    I słusznie. Przypadki, że sobie ktoś nie radzi zupełnie w mało zawiłej
    sprawie, są niezmiernie rzadkie. W końcu jesli ktoś wnosi wyłącznie
    powództwo o rozwód, to mozna uznać, że jest wystarczająco zorientowany. Ale
    nie można wykluczyć, że na rozprawie będzie kompletnie zagubiony. I sąd
    uzna, że potrzebuje adwokata, bo stan faktyczny z różnych względów jest
    skomplikowany. Przez samo wniesienie pozwu (zwłaszcza odpowiednio, jasno
    zredagowanego) trudno to stwierdzić i nie liczyłabym na adwokata z urzędu.
    Może już raczej w toku rozprawy?
    B.