  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Adres IP
    Date: 14 Sep 2010 10:25:05 +0200

    Olgierd napisa?(a):

    > - przypuśćmy, że mam swój serwer, któremu na imię rudak.org,
    > - przypuśćmy, że serwer ten na zewnątrz przedstawia się jakimś IPkiem
    > (niech będzie 1.2.3.4.),
    > - przypuśćmy, że po tym IPku, via Who.is, docieram do danych abonenta
    > domeny rudak.org

    > Nie mam racji?

    No masz, sęk w tym, że technicznie możliwe jest by ktoś był w stanie
    tak pozmieniac pakiety, że te wysyłane przez niego będą miały Twoje ip
    jako adres wysyłającego.

    Króko mówiąc, namierzanie IP metodą "patrzymy od kogo ściągamy" jest li
    równie skuteczne co wysyłanie mandatów za brak biletu mpk na podstawie
    tego co *podyktował* jadący na gapę (i pewnie dlatego mówi się o czymś
    na kształ Internetowego Dowodu Osobistego przypisanego jednoznacznie i
    przymusowo do każdego użytkownika) ;)

    Nawiasem mówiąc czytałem o nowej sieci MUTE File Sharing gdzie pakiety
    są szyfrowane a danych umowżliwiających odczyt IP nie ma ;)

    Skuteczną metodą na takie coś może być wpisanie do KK, że posiadanie na
    komputerze klienta MUTE jest przestępstwem karanym więzieniem ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...