  • Data: 2010-09-13 22:39:34
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Ponieważ znam od wewnątrz działanie pewnego urzędu centralnego,
    > pracującego na podstawie ustawy o służbie cywilnej, i znam tamtejsze
    > problemy, mogę sobie dokładnie wyobrazić przesłanki do takiego
    > działania. Szef urzędu formalnie nie może odmówić przyjęcia do pracy
    > urzędnika spełniającego wymogi ustawowe.

    Piszesz że znasz realia, a argumentujesz jakbyś nie znał.
    Konkurs, i wio do boju, wybierany jest "najlepszy" kandydat.

    > A te wymogi, to głównie
    > polskie obywatelstwo, korzystanie z pełni praw publicznych,
    > niekaralność, posiadanie kwalifikacje wymagane w służbie cywilnej
    > oraz nieposzlakowana opinia. UoSC ani słowem nie zająknęła się o
    > kwalifikacjach związanych z urzędem czy zajmowanym stanowiskiem.

    Co nie zmienia faktu że odbywa się konkurs i nic nie stoi na
    przeszkodzie żeby wybrać kandydata merytorycznie lepszego.

    > Owszem, część pracujących w urzędzie specjalistycznym, jakim jest
    > nadzór finansowy, jest zwykłymi urzędnikami. Ale zauważalna ich
    > liczba to osoby, które powinny mieć gruntowną wiedzę i doświadczenie
    > w zakresie rynków finansowych. Poza tym fachowcy kosztują. Więcej
    > niż siatka płac urzędu centralnego. Tylko tyle i aż tyle.

    "Fachowcy kosztują" - to jedyne ma sens.
    Ale takie zaspokajanie potrzeby fachowców to jak dumne pręzenie piersi
    przez urzędników skarbowych chwalących się że kontrolami sparaliżowali
    działalność sklepów z dopalaczami.

    A dodatkowo - realia są takie jakie są. Tego typu urząd, pod
    bezpośrednim nadzorem premiera, wyjęty spod ustawy o służbie cywilnej
    to idealna przechowalnia lub sposób nagradzania "swoich" ludzi.
    IMHO wystarczającym dowodem jest rzeźnia, która się tam odbyła po
    zmianie władzy.

    Ba, co ciekawe tam pensje nie są jakoś bardzo wyuzdane. Za to bardzo
    przyjemne i częste nagrody. Tak częste i tak przyjemne że jakby to był
    pracodawca prywatny to by się awantura podniosła, że to "oszukiwanie
    pracowników".

    --
    Pozdro
    Massai