  • Data: 2010-09-10 13:29:20
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-10 15:12, RadoslawF pisze:

    > Przy czym żaden problem wprowadzić przepis zobowiązujący
    > właściciela komputera do poinformowania odpowiednie służby
    > komu komputer w danym terminie udostępniał.
    > W przypadku samochodów to jakoś działa. :-)

    Państwu się już chyba pomyliły wszystkie ustawy, włącznie z tą o
    unasiennianiu zwierzą :-)
    Nie ulega wątpliwości, że dla pzeciętnego Kowalskiego ustalenie
    tożsamości osoby posługującej się danym numerem telefonu, numerem IP,
    numerem PESEL, dowodem osobistym czy kartą płatniczą jest w praktyce
    niewykonalne.
    Jednak GIODO zakazał np. używania numeru PESEL bez zgody
    zainteresowanego operatorom telekomunikacyjnym. Prawdopodobnie wyszli z
    założenia, że przy tych bazach danych jakimi dysponują, ustalenie
    personaliów osoby jest dość prawdopodobne.
    Podobnie może być w przypadku każdego przedsiębiorcy zajmującego się
    obsługą masową. Dane, jakimi legalnie dysponuje po pewnym okresie
    działalności pozwalają na zidentyfikowanie znacznej części populacji
    Polski po tych danych, jakie na początku podałem.
    Nie ma to żadnego związku z tym, że dla służb upoważnionych
    identyfikacja taka jest jednym z ich uprawnień ustawowych, nawet bez
    obowiązku zapisywania, kto i kiedy siedział przy komputerze :)