    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Administracja Domów a Wspólnota Mieszkaniowa
    Date: Fri, 24 Nov 2006 21:05:55 +0100

    Użytkownik "jedrus" <a...@n...btx.pl> napisał w wiadomości
    news:ek7gq2$hq1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A konkretnie?
    > U mnie np. czas jakis temu, ta cala WM chodzila po lokatorach i zbierala
    > podpisy (zgode) na zaadaptowanie 2 pomieszczen (suszarnie na poddaszu) dla
    > potrzeb biura/siedziby jakiejs administarcji, ale nie jest to ADM tylko
    > firma XXXX-administracja. Ok. 60% nieszkancow to czlonkowie WM a

    Mają większość i robią co chcą jak to w demokracji. Pewnie chcą pomóc
    ciężkiej doli lokatorów i wynajęli poddasze jakiejś firmie. Nieważne czy
    firma administracyjna czy inna. Równie dobrze mogli zrobić mieszkania.

    > ok 40% to nabici w butelke. Jezeli jest tak jak piszesz, to to jest chore
    > bo przeciez jest to jakis "posrednik" ktory za freee tego nie robi.

    Wspólnota wybiera sobie sama administratora, czy to będzie ADM, czy też sami
    z własnego grona wybiorą administrację, czy np. ktoś inny.
    Wspólnota decyduje poprzez większość co administracja ma zrobić np. w waszym
    budynku w danym roku

    > Dodam, ze to "towarzystwo" zajmuje te kanciapy na przemian, tzn. raz
    > siedzi ktos z tej "posredniej administracji" a raz ktos ze WM. Kilka razy
    > probowalem sie do nich dostac ale nie mam czasu stac pod domofonem

    Jak nie masz czasu to wyślij kogoś z domowników

    > i czekac az ktos mi otworzy. Wejscie na poddasze z mojej klatki jest
    > "zaklodkowane". Podpialem sie pod watek, bo ta cala "organizacja" zaczyna
    > obrastac w piorka wykorzystujac gospodarza budynku jako lacznika miedzy
    > lokatorami. Na oszklonej tablicy pojawily sie np. APELE o czystosc zeby
    > nie bylo "jak w chlewie" i ten jezyk oznacza, ze na oczach

    To źle?

> [...]
    > "administracja" mowi ze mozna sie do nich podlaczyc.
    > Nie znam sie na Art. i & ale bylbym wdzieczny za info ew. link do tych
    > paragrafow coby sie nieco "wyedukowac" i ew. ( jezeli sa podstawy prawne)
    > postawic do pionu tych co zagniezdzili sie w "suszarni" .
    > Na pomieszczenia dla przerosnietych administracji sa pomieszczenia ale
    > zeby zagaspodarowac je pod "blokowa swietlice" dla mieszkancow to nie ma.
    > Potem dziwimy sie, ze mlodziez zamiast spedzac czas w takiej swietlicy (
    > szachy, TV, ping-pong, internet....) lazi po ulicach i okrada staruszki,

    Tak to już jest w demokracji, że większość ma rację.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch