    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Abonament RTV
    Date: Mon, 27 May 2013 13:40:20 -0500

    Jawi wrote:
> [...]
    uterowy_/Peryferia/42_AG_Neovo_RX_W42_LCD_FullHD_Bla
    ck.html

    > Urządzenie musi być przystosowane do odbioru sygnału, podłączając jednak
    > tuner, właśnie je przystosowujesz.

    Formalnie nie ma podstaw do niczego bo żadna ustawa nie definiuje, co to
    jest odbiornik telewizyjny. W czasie pisania ustawy bylo to tak
    oczywiste jak to ze słońce świeci.

    dlaczego tuner plus tv tak, a karta tv w komputerze plus monitor nie?
    radio w samochodzie tak, a radio w komorce nie?
    Bo ktoś miał widzimisie?

    za jakie urządzenia płacimy, a za jakie nie do dnia dzisiejszego
    zdefiniowane nie jest.

    > to samo z kablówka.

    co tak samo kablówką?

    > Nie musisz płacić, za posiadanie TV i braku możliwości odbioru, np brak
    > anteny.

    płacić za fakt posiadania sprawnego urządzenia zdolnego do odbioru
    sygnału. brak anteny sprawy nie załatwia.

    po za tym, nawet jesli gdzie sygnał przestał docierać, to przestać
    opłacać abonament można dopiero wtedy kiedy takowe urządzenie się na
    poczcie wyrejestruje.
    Zeby sie ktoś nie nadział, ze jak mu telewizor przestał działać to z
    automatu nie musi płacić abonamentu.

    > Od jakiegoś czasu ponadto jest tak, że osoby po 60 czy 65 roku życia,
    > nie posiadające emerytury przekraczającej połowę średniego miesięcznego
    > wynagrodzenia są zwolnione z opłaty abonamentu RTV. Czyli dzisiaj taka
    > emerytura musiała by mieć ponad 1800zł chyba.

    od 60 roku zycia.
    ale tez uwaga, jak ktoś miał wczesniej odbiornik na siebie
    zarejestrowany, to żeby mógł przestać płacić musi się pojawić na poczcie
    wypełnić pare papierków.
    Zwolnienie nie jest automatyczne.