  • Data: 2007-11-22 12:13:53
    Temat: Re: ABORCJA dys.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fi3pvr$dbp$2@news2.task.gda.pl Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> pisze:

    > Jak zdefiniować ten "wczesny płód"?
    Mam na ten temat (z braku lepszej) własną torię.
    Na chwilę obecną nie da się tego zdefiniować, podobnie jak nie da się
    zdefiniować pojęcia "starca".
    Niby wiemy, że jak mamy przed sobą 90-latka, to jest to człowiek stary. A
    70-latek? A 60-latek?
    Jeszcze całkiem niedawno (w kategoriach czasu istnienia ludzkości) za
    człowieka starego uważano 40-latka.
    Ale postęp nauk, w tym medycznych, zmienił postrzeganie i znaczenie tych
    pojęć.
    Dlatego skłonny jestem przyjąć ogląd oparty na możliwościach medycyny. Jeśli
    nie zna ona sposobu na utrzymanie przy życiu i zapewnienie rozwoju płodu
    poza organizmem matki przed X dniem ciąży, to do tego momentu jest on
    częścią jej organizmu.
    Okres ten kiedyś był inny, dziś jest jakiśtam, kiedyś znów się zmieni.

    BTW: nie chce mi się teraz szukać ale o ile dobrze pamiętam w polskim
    prawodawstwie był (jest?) zapis mówiący o dopuszczalności zabiegu przerwania
    ciąży do 12 tygodnia - co i tak stanowiło by duży zapas w stosunku do
    obecnych możliwości medycyny.

    --
    Jotte