  • Data: 2007-11-21 11:12:09
    Temat: Re: ABORCJA dys.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fi134q$dac$1@news.onet.pl...

    > Przecież to od początku jest ORGANIZM, a nie komórka to o jakim poziomie
    > komórkowym mówisz?

    wlasnie o takim
    drzewo to tez organizm, a jak je zetniesz to jest to morderstwo?

    > Naprawdę? Jakież to cechy?
    > Jak umie całkować to człowiek, a jak nie to co to jest ?
    > Tak - człowiek ma wyraźnie określone cechy odpowiadające określonemu wiekowi
    > jego rozwoju. I jest się człowiekiem od zygoty do śmierci.

    pytania pomocnicze
    - czy zygoda jest w stanie samodzielnie istniec poza organizmem matki?
    - czy zygota/embrion posiada swiadomosc swojego istnienia? czy posiada
    jakakolwiek swiadomosc?
    - no i pytanie ostatnie, kiedy stwierdzamy smierc czlowieka, jakie jest jedno z
    kryteriow, dla ulatwienia dodam, czy czlowiek ze zniszczonym mozgiem, podlaczony
    do aparatury podtrzymujacej zycie, zyje czy nie? czy odlaczeni go od tej
    aparatury jest morderstwem?

    > Wyrostek, nerka, płuca to narządy a nie organizm.
    > Narząd może obumrzeć, organizm umiera lub zostaje uśmiercony czyli zabity.

    ok, widze ze w takim razie zabijasz/mordujesz drzewa, komary, trawe w ogrodku,
    no jesli tak, no to sie z toba zgodze

    > W tym równaniu uwzględnij czas

    wlasnie dlatego ze uwzgledniam czas twierdze ze z morderstwem nie ma to nic
    wspolnego

    > Nie wiem skąd taka kosmiczna myśl, że
    > a) jak nie jest świadome swojego istnienia to nie można zabić w sensie
    > morderstwa ? znaczy się, że tych co są nieprzytomni to można zabić i nie ma
    > morderstwa?
    > Morderstwo to zabójstwo człowieka w celowym akcie agresji i nic tu do rzeczy
    > nie ma świadomość lub jej brak

    dla ulatwienia, slowo klucz w mojej wypowiedzi to chociazby, jeden z warunkow,
    nie jest i nie byl swiadomy, nie jest i nie byl w stanie samodzielnie istniec,
    co wazniejsze nie jest wyksztalcony, itd

    > b) skąd wiesz, że nie jest świadome ?

    chocby z tego prostego fatku ze nie posiada narzady w ktorym ta "swiadomosc"
    istnieje, centralny uklad nerwowy jest dopiero w zalazku, mozg nie istnieje itp

    > Dlaczego uważasz, że świadomość nie ma człowiek zaimplementowanej od początku?
    > W takim razie Twoje podejście nie różni się od tych co twierdzą, że Bóg
    > "tchnął duszę" tylko inaczej to nazywasz.

    jak widzisz powyzej, grubo sie mylisz

    > Jeżeli to jest ludzka zygota to jest to początek życia kolejnego człowieka.
    > Tako rzecze nauka, nie żadna wiara.

    nauka stwierdza jeszcze jedna rzecz, pytanie zadalem wczesniej wiec poczekam az
    odpowiesz