  • Data: 2004-03-08 18:12:54
    Temat: Re: A jednak
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Poza tym posiadanie pirackich programów NIE JEST złodziejstwem,
    > a ten kto je posiada NIE JEST złodziejem.

    Lobbing medialny robi swoje. Poza tym redakcja art. 278 KK moze byc
    co dla niektorych mylaca.
    Ale nie dostrzeganie roznicy miedzy zaborem cudzej rzeczy [przez
    pozbawienie posiadania] a nieuprawnionym uzyskaniem/zwialokrotnieniem
    pr. komputerowego i w ten sposob pozbawieniem uprawnionego _POTENCJALNYCH_
    zyskow i stawianie miedzy tymi zachowaniami znaku rownosci jest IMO glupota
    albo swiadomym naduzyciem.

    > Już wielokrotnie apelowałem by oszołomy - szczególnie śmieszne są te co
    > same używały piratów - używały adekwatnych pojęć a nie bzdur w stylu
    > "złodzieje".

    Podobno to sie nazywa "wyparcie" :>

    > Niestety do niektórych nic nie dociera :(

    Hmmm, tak sie kiedys ze znajmomymi zastanawialem, ze jakby przejsc
    sie po domach to na dobra sprawe z praktycznie kazdego posiadacza komputera
    [w domu, nie w pracy] mozna zrobic przestepce - poczynajac od przypadkow
    "hadcore" gdzie wszystko od poczatku do konca jest pirackie, przez rodzicow
    "zalatwiajacych" gierke dla dzieci, shareware po terminie, divxy, mp3 itd.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl